סטארט-אפ באר-שבעי מפתח צמיד שמסייע להשגיח על ילדים

הצמיד של הסטארט-אפ ברקיד (barkid) אינו מבוסס על GPS, ולכן הוא פולט כמות נמוכה של קרינה, והוא אינו מצריך שימוש בכרטיס סים - מה שאמור להפוך אותו לזול יותר

הורים וילדים/ צילום:צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הורים וילדים/ צילום:צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

סצנת ההיי-טק הצעירה יחסית של באר-שבע צוברת תאוצה. הסטארט-אפ ברקיד (barkid) - אשר משרדיו ממוקמים בבירת הנגב - השיק צמיד "חכם" אשר מאפשר להורים לפקח על ילדיהם. המוצר של החברה מורכב מצמיד פיזי שאותו עונדים לילד ומאפליקציה שמותקנת בטלפון הסלולרי של המבוגר שמשגיח על הפעוט. המוצר של ברקיד אינו מבוסס על GPS, ולכן הוא פולט כמות נמוכה של קרינה - כאשר לדברי החברה מדובר בקרינה אפסית. בנוסף הצמיד אינו מצריך שימוש בכרטיס סים - מה שאמור להפוך אותו לזול יותר.

אליאב אלחדד, מנכ"ל ברקיד, מסביר בראיון ל"גלובס" שהרעיון נולד אצלו לאחר שהעיר באר-שבע ספגה מטח של טיל גראד והורים מבוהלים חיפשו אחר ילדיהם. "הצמיד שלנו יכול למנוע טרגדיות", הוא מספר, "זה יכול לעזור במקרים של ילדים טובעים או כאשר ילד הולך לאיבוד במקום הומה אדם".

הצמיד יכול לסייע גם להורים אשר שוכחים את ילדיהם ברכב - משום שהוא מצפצף כאשר המבוגר מתרחק מהפעוט. אלחדד מציין כי החברה גייסה עד כה מיליון שקל מאברהם מימון, מנכ"ל חברת תבליני מימון. הוא מספר כי המוצר כבר הושק בישראל, בארה"ב ובמקסיקו ובעתיד הוא יושק גם באוסטרליה.