אושרה הקמת המגדל הגבוה בישראל - בן 100 קומות

הוועדה המחוזית החליטה להפקיד להתנגדויות את התוכנית להקמת מגדל משרדים בן 100 קומות, שיזמה עיריית ת"א על קרקע בבעלותה בין מתחם הבורסה לתחנת הרכבת סבידור

המגדל הגבוה בישראל הדמיה / בין ערים- אמנון שוורץ אדריכלים
המגדל הגבוה בישראל הדמיה / בין ערים- אמנון שוורץ אדריכלים

לידיעת חברות הנדל"ן המניב: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל-אביב החליטה היום (ב') להפקיד להתנגדויות הציבור את התוכנית להקמת המגדל הגבוה בישראל, שיתנשא ל-100 קומות. המגדל, יוקם על קרקע בת 11 דונם בבעלות עיריית תל-אביב, הממוקמת בין מתחם הבורסה לתחנת הרכבת סבידור, בצמוד ליציאה לנתיבי איילון, בשטחה המוניציפלי של תל-אביב.

בפועל משמש השטח היום למגרש חנייה. התוכנית שאושרה להפקדה בוועדה המחוזית כוללת 166,500 מ"ר בנויים מעל פני הקרקע, שבהם שטחי תעסוקה, מלונאות, מסחר ומשרדים עירוניים. המגדל לא יכלול שימושי מגורים בגלל מיקומו, המרוחק ממבני מגורים בתל-אביב. לאחר קבלת תוקף לתוכנית, תפרסם עיריית תל-אביב מכרז למכירת הקרקע, שצפויות להתמודד על רכישתה חברות הנדל"ן המניב הגדולות.

התוכנית שנקראת "בין ערים" בשל מיקומה בין הערים רמת-גן ותל-אביב, אושרה ב-2014 בוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב שהמליצה על הפקדתה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. במקור התוכנית ייעדה את הקרקע למגדל בן 75 קומות, אך הוועדה המקומית קיבלה את המלצת מהנדס העירייה עודד גבולי, להגביה את המגדל ל-100 קומות. מגדל בין ערים תוכנן על ידי גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים.

מדובר במגדל בן 100 קומות (400 מטר) מרובה שימושים, בהם משרדים, מסחר, ציבורי, מלונאות ופנאי. מגדל זה מהווה אייקון אזורי בנוף העירוני של גוש דן, הממוקם בלב המע"ר העתידי של תל אביב ובסמוך למתחם הבורסה. העיצוב מבטא פרשנות להיותו הצטלבות בין 3 ערים ( גבעתיים, רמת גן, ת"א) 3 חזיתות, 3 תנועות דינמיות שנפתחות לשמיים וחושפות את ממד העומק של המגדל.