אנרג'יקס ואנלייט זכו במכרז רשות החשמל; כמה יניב להן?

מדובר במכרז בהספק כולל של כ-235 מגה-וואט, שלו הגישו 26 חברות יותר מ-40 הצעות, ומתוכו זכו שתי החברות יחד ב-110 מגה-וואט

חברות האנרגיה הירוקה אנרג'יקס ואנלייט עדכנו היום (ג') על זכיותיהן במכרז רשות החשמל להקמת מתקני ייצור חשמל מאנרגיה סולארית פוטו-וולטאית (באמצעות אנרגיית השמש). זכיות אלה צפויות להניב לכל אחת מהחברות כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה, ובסך הכל, לכל אורך תקופת החוזה הצפויה, סכומים שיגיעו למאות מיליוני שקלים.

מדובר במכרז בהספק כולל של כ-235 מגה-וואט, שלו הגישו 26 חברות יותר מ-40 הצעות, ומתוכו זכו שתי החברות יחד ב-110 מגה-וואט. מניותיהן של שתי החברות הגיבו לעדכון במגמה חיובית, במחזורי מסחר גדולים מהרגיל.

אנרג'יקס, הגדולה מבין השתיים במונחי שווי שוק, עדכנה כי זכתה יחד עם שותפה (סולאיר) "במכסה בגובה מלוא ההספק האפשרי למציע בודד - 70 מגה-וואט". בהתאם לתעריף שנקבע במכרז, העומד על כ-20 אגורות לקילו-וואט לתקופה של 23 שנים ממועד הפעלת מתקני ייצור החשמל, אנרג'יקס, המנוהלת על ידי אסי לוינגר, צופה הכנסות שנתיות בטווח של 28-33 מיליון שקל. את עלות הקמת המתקנים מעריכים באנרג'יקס ב-250-300 מיליון שקל.

אנלייט, שבראשה עומד גלעד יעבץ, זכתה במכרז בהספק של 40 מגה-וואט, ובחברה לא פירטו לגבי ההכנסות הצפויות, אבל בהתבסס על נתוני אנרג'יקס, ניתן להעריך כי אלה יסתכמו ב-16-19 מיליון שקל בשנה.

גם שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון נמנית על הזוכים במכרז.

היקף ההספק שתקים שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת עומדת על 64.5 מגוואט, וגם היא צפויה ליהנות מהכנסות שנתיות בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים מהפעילות.

אנרג'יקס עלתה ב-8% ב-2017

באנלייט הוסיפו כי "הקמת המתקנים כפופה לקבלת אישורי חיבור לרשת מחברת החשמל, ועמידה באבן הדרך לחיבור המתקנים בתוך 21 חודשים". בסך הכל, לפי אנלייט, רשות החשמל צפויה לפרסם בשנתיים הקרובות מכרזים בהיקף כולל של יותר מ-1,000 מגה-וואט.

מניית אנרג'יקס, מקבוצת אלוני חץ, התחזקה מתחילת השנה בכ-8%, ומשקפת לחברה שווי של כ-920 מיליון שקל. מניית אנלייט, שנמצאת בשליטת יורוקום של שאול אלוביץ', קפצה מתחילת השנה ביותר מ-30% לשווי חברה של כ-620 מיליון שקל.