הרץ זכתה במכרז להשכרת רכב בנתב"ג; תשלם 4 מ' ש' ל-6 שנים

הזכייה של הרץ מבטיחה לה זכות להקים את נקודת ההשכרה לאיסוף ולהחזרה בטרמינל 3, הטרמינל הגדול בנתב"ג ■ מחליפה את אוויס ואלדן במיקום המועדף

לוגו הרץ
לוגו הרץ

חברת השכרת הרכב הרץ מבית קבוצת מאיר זכתה במקום הראשון במכרז רשות שדות התעופה למפעילי השכרת רכב לנהיגה עצמית - כך הודיעה ועדת המכרזים של רש"ת. הרץ (רנט א-קאר) תשלם 4.18 מיליון שקל לתקופה של 6 שנים. 

הרץ מחליפה את אוויס ואלדן במיקום המועדף, זאת החל מ-1.5.2017 ועד לשנת 2020. 

הזכייה של הרץ מבטיחה לה זכות להקים את נקודת ההשכרה לאיסוף ולהחזרה בטרמינל 3, הטרמינל הגדול בנתב"ג. הרץ תוכל למקם את דלפק המסירות שלה במיקום מועדף ותוכל לאפשר ללקוחות שלה להחזיר את הרכב שלה באותו המקום. זכייה זו מוגדרת כקטגוריה א' במכרז שהפעילה רש"ת לחברות ההשכרה. 

ל-6 חברות ההשכרה הנוספות שזכו במכרז, בקטגוריה ב', יתאפשר למסור מכוניות לנוחתים בטרמינל 3, אולם החזרת המכוניות תתבצע במתחם השכרת הרכב הסמוך לטרמינל 1, וההעברות של הנוסעים אליהן יבוצעו באמצעות הסעות.

החברות הזוכות בקטגוריה זו הן שלמה סיקסט, שתשלם 1.127 מיליון שקל; השנייה בקטגוריה זו היא אלדן, שתשלם 1.027 מיליון שקל; ואחריה אלבר; באדג'ט (דומי קאר); אוויס (יו.טי.אס); וקל אוטו - מפעילה חדשה בנמל התעופה.

המכרז חולק כאמור לשתי קטגוריות: קטגוריה א', שבה מפעילה אחת תזכה לעדיפות; וקטגוריה ב', שבה נעשה דירוג המשקף חשיבות למיקום במכרז, כאשר המקומות הראשונים יקבלו עדיפות ראשונית לבחירת המתקנים המועדפים עליהם.

לפי דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ישראל, הכנסות סניף ההשכרה בנתב"ג מהוות 35% מהכנסות החברה בתחום ההשכרה וכ-80% מהכנסות החברה בענף התיירות, ומכאן החשיבות הכלכלית של זכייה במכרז.

עוד הוא התייחס לפן השירותי המאפשר את החזרת המכונית בסמוך לטרמינל ההמראות המרכזי בנתב"ג: "הזכייה במכרז מעניקה לנו יתרון שירותי ביחס לחברות האחרות. בעבר, כאשר פעלנו ממתחם השכרת הרכב בצמוד לטרמינל 1, קיבלנו לא מעט תלונות מלקוחות על בזבוז זמן וסרבול מיותר בתנועה בתוך נמל התעופה, כלומר במעברים מטרמינל 1 ועד לטרמינל 3 המרוחקים זה מזה. מעכשיו נוכל לחסוך לנוסעים את הזמן הזה".