קרולינה למקה תפתח בשנה הקרובה 7 סניפים נוספים בספרד

רשת המשקפיים, שכבר מפעילה 3 סניפים בברצלונה, תפתח 3 סניפים בברצלונה ו-4 סניפים במדריד ובמלגה בהשקעה של 1.75 מיליון אירו ■ סמנכ"ל השיווק אורן בר-גיל: "אנו מחפשים לוקיישנים גם באנגליה"

אחרי ההצלחה של שלושת סניפיה בספרד, רשת המשקפיים קרולינה למקה מתרחבת במדינה. כבר במהלך השנה הנוכחית ייפתחו בספרד 7 סניפים נוספים, בהשקעה של כ-1.75 מיליון אירו. שלושה מהסניפים ייפתחו בעיר ברצלונה, ועוד ארבעה ייפתחו בבירה מדריד ובעיר מלגה שנמצאת בדרום ספרד. הרשת מונה כיום 80 סניפים.

חברת קרולינה למקה, שנוסדה ב-2011, שייכת לקבוצת הודיס שנקנתה על-ידי חברת קסטרו, שבבעלות אתי וגבי רוטר בחודש אוגוסט האחרון. קסטרו רכשה אז את האחזקות ב-4 חברות בעלות היקף מכירות שנתי של כחצי מיליארד שקל: הודיס, טופ טן, קרולינה למקה ואקססורייז לונדון; וקרולינה למקה היא הרווחית ביותר מבין הארבע.

קרולינה למקה פתחה את הסניף הראשון בספרד, בשדרות לאס ראמלבס בברצלונה, לפני כשנתיים. מאז נפתחו בעיר שתי חנויות נוספות. בנוסף, בשנה האחרונה פתחה הרשת שני דוכנים של המותג בקניוני ווסטפילד - ווייט סיטי וסטרטפורד בלונדון, בהשקעה של 200 אלף אירו.

"החנויות בספרד עובדות מצוין", אומר אורן בר-גיל, סמנכ"ל השיווק של קבוצת הודיס. "אנחנו בחיפושים אחר לוקיישנים נוספים גם באנגליה".

גודלן הממוצע של החנויות בספרד עומד על 50-60 מ"ר, וההשקעה בכל סניף היא של כ-250 אלף אירו.

כרגע בספרד לרשת אין שירות של עדשות אופטיות, אלא רק מסגרות למשקפי ראייה. "זה קיים בתוכנית העסקית", אומר בר-גיל, "אבל זה בבדיקות כרגע. אנחנו בתהליך מול הרגולציה בספרד, כדי שנוכל להיכנס גם לשוק הזה".

הנתונים של החברה משקפים שיעורי רווח גבוהים. כך, ב-2014 הגיעה קרולינה למקה למכירות של 86.1 מיליון שקל, רווח תפעולי של 6.9 מיליון שקל ורווח נקי של 4.2 מיליון שקל. ב-2015 שיפרה את הביצועים שלה והגיעה למכירות של 112.8 מיליון שקל (עלייה של 31%), רווח תפעולי של 10.6 מיליון שקל (עלייה של כ-54%) ורווח נקי של 7.2 מיליון שקל (עלייה של כ-76%).

במחצית הראשונה של 2016 המשיכה החברה לשפר את הביצועים שלה והציגה הכנסות של 68.8 מיליון שקל, רווח תפעולי של 12.1 מיליון שקל ורווח נקי של 9.3 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי של החברה מרשים ועומד על 17.6% מהמכירות, לעומת 9.4% ב-2015.

בקרולינה למקה מוכרים את המשקפיים במחיר של פי 3.6 מעלותם. זוג משקפי שמש, שנמכרים לצרכן ב-200 שקל, עולים לה 56 שקל בלבד. קרולינה למקה נהנית מרווח גולמי של 72.1%, שכמעט אין שני לו בקמעונאות בישראל.