יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "ציניות פוליטית מכוערת מצד נתניהו"

יו"ר ההסתדרות: "רק לפני 3 שנים ראש הממשלה תמך בסגירת רשות השידור ובפיטורי העובדים. הוא השווה אותם לחמאס - ופתאום היום הוא רוצה בטובתם?"

בנימין נתניהו, אבי ניסנקורן / צילומים: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות, תמר מצפי
בנימין נתניהו, אבי ניסנקורן / צילומים: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות, תמר מצפי

"רק לפני 3 שנים ראש הממשלה נתניהו תמך בסגירת רשות השידור ובפיטורי העובדים. הוא השווה את העובדים לחמאס - ופתאום היום הוא רוצה בטובתם ופועל לשנות את רוע הגזירה, גזירה שהוא תמך בה? יש כאן ציניות פוליטית מכוערת על גב העובדים מצד נתניהו, הוא מזגזג משיקולים שטובת העובדים לא קשורה אליהם בכלל" - כך אמר היום (א') יו"ר ההסתדרותאבי ניסנקורן, בראיון לניב רסקין בגלי צה"ל.

לדברי ניסנקורן, "היחיד שעומד לצד העובדים זה אני, אני היחיד שמגן עליהם ואכפת לו מהם - אין שום קשר לבחירות בהסתדרות, יש קשר להגנה על העובדים. כי את הגורמים הפוליטיים שמנהלים עכשיו את המאבק ההזוי הזה על גב העובדים, העובדים לא מעניינים. זו מלחמה על מי שולט בתקשורת בישראל. היחיד שאכפת לו מהעובדים זה אני".

יו"ר ההסתדרות אמר עוד כי "החוק להקמת תאגיד השידור, שהתקבל לפני 3 שנים בזמן מבצע 'צוק איתן', היה טעות, ואני אמרתי את זה בזמן אמת, החוק עבר מעל הראש של כולם - בזמן מלחמה. הדבר היחיד שמעסיק אותי בעניין הזה זה העובדים - התעסוקה שלהם ותנאי הפרישה שלהם. ואני לא אזוז מעמדה זו, וכחלון מבין אותי. אני אומר חד-משמעית: אם לא יזוזו העניינים מבחינה זו, נחמיר את הצעדים הארגוניים".

רסקין: אז למה העובדים לא קונים את ההצהרות האלה?

ניסנקורן: "הם לא קונים את זה, כי באים ממשרד ראש הממשלה ומראש הממשלה עצמו ואומרים להם 'אנחנו מזגזגים ועכשיו נותנים לכם משהו אחר', והם נתלים בתקווה הזו. חבל שנתניהו לא שכנע לפני 3 שנים בסוגיה זו כשהוא תמך בסגירת רשות השידור".

רסקין: אז למה לא עשית משהו לפני 3 שנים כשהחוק הזה עבר?

ניסנקורן: "לא רציתי להרעיד את המשק, כי זה היה בזמן מלחמה. לא מרעידים את המשק בזמן מלחמה".