קרן סקיי והנהלת גרופון ישראל רוכשות את השליטה בחברה

זאת מידי גרופון העולמית ■ היקף העסקה מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים ■ מניית גרופון העולמית צנחה ביותר מ-80% מאז ההנפקה ב-2011

גרופון GROUPON / צילום: איל יצהר
גרופון GROUPON / צילום: איל יצהר

קרן הפרייבט אקוויטי סקיי רוכשת את השליטה בחברת הקופונים האלקטרוניים גרופון ישראל מידי גרופון העולמית, בעסקה שהיקפה כמה עשרות מיליוני שקלים.

ברכישה לוקחים חלק גם מנהלי גרופון ישראל בראשות המנכ"ל תומי שנפלד, אשר ימשיכו לכהן בתפקידיהם ולהוביל את החברה גם לאחר השלמת העסקה הצפויה בשבועות הקרובים.

גרופון העולמית נכנסה לפעילות בישראל בתחילת 2011, עת רכשה את אתר הקופונים גרופר בעסקה שהוערכה בכ-9 מיליון דולר. לגרופר לא הייתה טכנולוגיה פורצת דרך או מוצר ייחודי - אלא רעיון מוצלח, בסיס משתמשים נרחב ומערכת יחסים שהצליחה לבנות עם בתי עסק ומותגים בישראל.

גרופון מחפשת שותפות מקומיות

על-פי גרופון העולמית, ההחלטה למכור את השליטה (ככל הידוע קצת מעל 50%) כעת נובעת מאסטרטגיית החברה להכניס שותף בחברות-בת בטריטוריות בינלאומיות קטנות. עם זאת, היות ובגרופון העולמית רואים פוטנציאל עסקי משמעותי בשוק הישראלי ובחברה, סוכם כי היא תמשיך להחזיק מניות מיעוט בחברה הישראלית, וכך תוכל ליהנות גם מהמשך השבחתה.

עם זאת, בשנים האחרונות הלכה ודעכה פעילות הקופונים האלקטרוניים בארץ ובעולם, מה שמשתקף היטב במניית גרופון  הנסחרת בנאסד"ק, שצנחה ביותר מ-80% מאז ההנפקה ב-2011.

גרופון ישראל צפויה להמשיך ולהפעיל את ארבעת תחומי פעילותה: קופונים, מוצרים, תיירות והופעות, כאשר בבסיס פעילותה היא נסמכת על הנכס העיקרי שלה - למעלה מ-2 מיליון משתמשים פעילים בישראל.

ד"ר אבי אורטל, שותף בכיר בקרן סקיי שהוביל את העסקה של הקרן, אותה ייסדו צבי יוכמן וניר דגן, מסר היום (א') כי "מעבר לפוטנציאל העסקי של גרופון, אחד מקמעונאי האונליין הגדולים בישראל, אנו שמחים על השותפות עם הנהלת החברה ועם גרופון העולמית, שותפות שתאפשר המשך פיתוח החברה וחיזוק מעמדה המוביל בישראל". 

מניית גרופון צנחה ביותר מ-80% מאז ההנפקה ב-2011 מחיר מניה בד'
 מניית גרופון צנחה ביותר מ-80% מאז ההנפקה ב-2011 מחיר מניה בד'