סכסוך עבודה בענף התעשייה על רקע ריקון מכל האמוניה

ההסתדרות, בראשות אבי ניסנקורן, נוקטת צעד תקיף לאחר סירוב ביהמ"ש לבקשת חיפה כימיקלים לדחיית מועד ריקון המכל ■ ניסנקורן: "קורא לכל הצדדים לשנס מותניים ולהתכנס לשם מציאת פתרון אמיתי"

מכל האמוניה במפרץ חיפה/ צילום: ערן גילווארג
מכל האמוניה במפרץ חיפה/ צילום: ערן גילווארג

יממה לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, תמר שרון נתנאל, דחתה את בקשת חיפה כימיקלים לדחיית המועד לריקון מלא של מכל האמוניה מה-1 באפריל, הכריזה היום ההסתדרות על סכסוך עבודה בכל ענף התעשייה ובקרב מעסיקים בדרום. בהודעת ההסתדרות נמסר כי הצעד ננקט "על רקע האיום הממשי לפיטוריהם של אלפי עובדים במפעלי חיפה כימיקלים".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מסר כי "הכוונה לסגירת הפעילות במפעלים, מאיימת על פרנסתם ועל גדיעת מטה לחמם של כ-2,000 עובדים ובני משפחותיהם, לפני חג הפסח, כבר בימים הקרובים. חשוב להבין כי המפעל במישור רותם משמש כעוגן כלכלי למאות עובדים באזור הדרום שעלולים להישאר ליד שוקת שבורה. אנו מדברים על תרחיש בלהות ומכה קשה לפריפריה. אני קורא לכל הצדדים לשנס מותניים ולהתכנס לשם מציאת פתרון אמיתי שימנע את אבדן מקומות העבודה".

בדיון אתמול קבעה השופטת כי חיפה כימיקלים תגיש עוד השבוע תוכנית לריקון מלא של המכל, שתיבחן על ידי המשרד להגנת הסביבה. בחיפה כימיקלים אמרו בעקבות ההחלטה כי "בהתאם להחלטת בית המשפט מכל האמוניה עומד לפני ריקון מלא. כעת אין יותר בישראל אמוניה לייצור תעשייתי ולתהליכים תעשייתיים עבור יותר מ-100 מפעלים וצרכנים אחרים בישראל. נציין כי כמות האמוניה שפונתה מהמכל עד עתה עלתה על הערכותיה של החברה, ובמכל נותרו רק כ-400 טון אותם אין המשאבות מסוגלות לשאוב יותר. החברה שבה וקוראת למדינה להתערב מיידית במשבר, ולהסדיר את המשך האספקה הרציפה של האמוניה עבור המשק הישראלי בכללותו".