45% מהארגונים במשק מתכוננים להתקפת הסייבר של אנונימוס

אנונימוס מאיים לתקוף את תשתיות הסייבר בישראל בסוף השבוע הבא ■ "המסורת" השנתית הזו נולדה באפריל 2013 וזכתה ברבות השנים לכינוי OpIsrahell

מתקפת סייבר/צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מתקפת סייבר/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

גורמים אשר מזוהים עם ארגון אנונימוס מאיימים לתקוף את תשתיות הסייבר בישראל בסוף השבוע הבא - ב-7/4. ה"מסורת" השנתית הזו נולדה באפריל 2013 וזכתה ברבות השנים לכינוי OpIsrahell - שילוב של המילים (באנגלית) מבצע, ישראל וגיהינום. בעבר הצהירו פעילים המזוהים עם אנונימוס כי בכוונתם "למחוק את ישראל מהאינטרנט", אולם הנזק שנגרם בפועל במתקפות במהלך השנים היה זניח וכלל פגיעה מינורית.

האם החברות במשק חוששות מהמתקפה שצפויה ב-7/4 השנה? סקר שנערך על ידי מחלקת המחקר של אנשים ומחשבים מצביע על כך שהארגונים מתייחסים לאיום ברצינות - אבל רובם לא נוקטים אמצעים מיוחדים לקראת התאריך. נציין כי הסקר נערך בחודש האחרון בקרב כ-80 סמנכ"לי מיחשוב בארגונים גדולים ובינוניים.

55% מכלל המשיבים ציינו כי הם לא נערכים במיוחד להתקפה של אנונימוס ואילו 45% אמרו כי הם מתייחסים ברצינות לכל איום ומגבירים את האבטחה על מערכות המידע באופן נקודתי. נציין כי 43% מהנשאלים הודו שנפלו בעבר קורבן להתקפת סייבר, שאינה קשורה לאנונימוס. רוב הנשאלים (92%) ציינו שהנזק שנגרם מהמתקפה הסתכם בעשרות אלפי שקלים והיתר העריכו את הנזק שנגרם לארגון במאות אלפי שקלים.

פלי הנמר, מנכ"ל קבוצת אנשים ומחשבים, התייחס לממצאים ואמר כי "תוצאות הסקר בקרב סמנכ"לי המיחשוב בישראל משקפות רמת אבטחה נאותה בקרב הארגונים, לא רק לקראת ה-7 באפריל אלא בכלל". לדבריו, "אחת הסיבות לכך היא מודעות הולכת וגוברת של ארגונים מפני איומי סייבר שבאה לידי ביטוי בהקצאת משאבים גדולים יותר עבור מנהלי המיחשוב להגנה על מערכות המידע של הארגון".