בירם ודויטש מצטרפים לגרעין השליטה בקרדן יזמות

שני היזמים, מייסדי בית ההשקעות אקסלנס, שמחזיקים ב-25% ממניותיה של חברת ההחזקות, מצטרפים לבעלי השליטה אבי שנור ואיתן רכטר

צמד היזמים רוני בירם וגיל דויטש חוברים לבעלי המניות הגדולים בחברת קרדן יזמות - היו"ר אבי שנור והמנכ"ל איתן רכטר - כדי ליצור גרעין שליטה חדש בחברת ההחזקות.

כיום מחזיק שנור בכ-25% מהון החברה, רכטר מחזיק בכ-9%, ודויטש ובירם, מייסדי בית ההשקעות אקסלנס (שבעבר מכרו לקבוצת דלק), מחזיקים בסך הכל כ-25% ממניות קרדן יזמות בחלוקה שווה. שותפם המסורתי של שנור ורכטר, איש העסקים יוסף גרינפלד, מחזיק ב-17% ממניות החברה, אבל לנכסיו מונה מנהל מיוחד (עו"ד עופר שפירא) בשל חובות אישיים כבדים לבנקים.

קרדן יזמות עדכנה היום כי הצדדים להסכם השליטה החדש (שנור, רכטר, דויטש ובירם) חתמו על מסמך עקרונות, שקובע, בין השאר, כי יצביעו יחד באסיפות בעלי המניות ומציב דרישה להחזקה משותפת של לפחות 52.5% ממניות החברה.

ההסכם צפוי להיכנס לתוקף במועד שבו יאושר הסדר הנושים של גרינפלד, ובמקרה שהסדר כזה לא יאושר עד סוף יוני, לפי הודעת החברה, "יפקע הסכם השליטה החדש (אלא אם יוסכם אחרת על ידי הצדדים לו), והסכם השליטה הנוכחי, כמו גם מסמך העקרונות, יוסיפו להיות בתוקף". רכטר מסר היום: "אנו שמחים על השלמת הצטרפותם של דויטש ובירם לגרעין השליטה של קרדן יזמות. אנו רואים בכך הבעת אמון בחברה".

בירם ודויטש התחילו להיות בעלי עניין בקרדן יזמות במהלך 2015 - זמן קצר לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו כינוס לגרינפלד, לאחר שלא עמד בנטל חובותיו - וכבר אז חתמו על מסמך עקרונות במטרה להצטרף לדבוקת השליטה בחברה, אבל בסופו של דבר, זה לא מומש.

שחיקה מהותית ברווחים ב-2016

קרדן יזמות היא החברה האם של קרדן ישראל, שבנובמבר האחרון מכרה את חברת יבוא והשכרת הרכב UMI לידי שותפתה, חברת המזרח של משפחת עיני, תמורת כ-400 מיליון שקל, וכיום נותרה עם חברת הנדל"ן למגורים קרדן נדל"ן.

החברה עדיין לא פרסמה את הדוחות השנתיים ל-2016, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה שעברה איבדה את מרבית רווחיה, שהסתכמו בפחות מ-2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2015.

קרדן נדל"ן סיכמה באחרונה את 2016 כולה עם שחיקה של 6.5% ברווחיה, שהסתכמו בכ-37 מיליון שקל, בהשפעת תשלומי מסים. זאת, לאחר שבסיכום שנתי הכנסותיה צמחו ב-26% ל-631 מיליון שקל, והחברה רשמה שיפור גם ברווח הגולמי והתפעולי שלה.