מחווה לירושלמיות מלון בוטיק בצלאל, ירושלים

כמו בחיים, גם עם בתי מלון יש לי לפעמים קליק שאין לו הסבר רציונלי, שכל כולו מבוסס על תחושות בטן. כשנכנסנו מהקור הירושלמי אל מלון בצלאל החדש, אפפו אותנו חום פנימי אנושי ותחושה ביתית, אישית ונעימה. המלון, שנפתח בדצמבר האחרון, הוא שיר הלל לאמנות ולעיצוב ישראליים ולירושלמיות עצמה. המיקום ברחוב בצלאל והחיבור לבית הספר המיתולוגי לאמנות השפיעו על ההחלטה להפקיד את עיצוב המלון בידי מעצבים ואמנים ישראלים בלבד. השטיחים, הרהיטים, גופי התאורה, עבודות האמנות בחדרים - כל הפריטים עוצבו ויוצרו במיוחד עבורו. אמני הדפס עמלו על היצירות בחדרים, לפחות ארבעה מעצבי תאורה תכננו גופים שונים (במסדרונות, בקירות החדרים, על השולחן ועוד), מעצבים טרחו על פריטי הריהוט. אפילו השטיחים בחדרים יוצרו בארץ בהזמנה מיוחדת, ואמן ארמני שקד על ציור ידני מדהים. היצירה הזו היא מלאכת מחשבת שנמתחת על פני קיר אריחי קרמיקה לבנים, מתחילה בחלל הקבלה הקטן, פונה למסדרון הארוך ונכנסת לחדר האוכל שבצד השני.

המלון שוכן בשכונת נחלאות ומנסה להשרות אווירה ירושלמית. זה מתחיל בחצר הירושלמית שבכניסה וממשיך במסדרונות הצופים אל השכונה הציורית. מבנה האבן העתיק נועד לשימור בזכות האדריכלות הירושלמית המשמרת את אופי השכונה. אל שתי קומות המבנה המקורי נוספו ארבע קומות, וכך התקבלו 37 חדרים יפים, גדולים ומעוטרים בפריטי עיצוב ישראלי, והאריחים בנוסח טרצו בחדר הרחצה יוצרים נוסטלגיה.

נופך ייחודי מעניקה אווירת שוק מחנה יהודה הסמוך שמחלחלת פנימה. בבוקר יש "ארוחת שוק" מצוינת, וב-Happy Hour האופיינית לרשת אטלס יש מאפים, מרקים ועוגיות ירושלמיות, ואפילו מוזיקת הרקע רבגונית. המיקום פנטסטי: חמש דקות מהמדרחוב, עשר דקות מהשוק. רק חניה אין, אבל יש חניונים בסביבה.

מחיר: 680-1,050 שקל לזוג ללילה, כולל ארוחת בוקר. * רחוב בצלאל פינת מסילת ישרים 1, ירושלים. טל' 5309999-02