יו"ר קבוצת פולקסווגן ערך ביקור חשאי בישראל

מקורות בענף: ייתכן כי מדובר בהכנות למיזוג או הקמת מו"פ בישראל ■ לקבוצת פולקסווגן יש שת"פ אסטרטגי עם מובילאיי בתחום מערכות הבטיחות לרכב, ולאחרונה אף חתמה איתה על הסכם להטמעת מערכת מיפוי מבוססת המונים

מתיאס מולר / צילום: בלומברג
מתיאס מולר / צילום: בלומברג

יו"ר קבוצת פולקסווגן, מתיאס מולר, ערך בחודש שעבר ביקור חשאי בישראל. מולר, שעומד בראש התאגיד ששוויו הנסחר הוא כ-220 מיליארד אירו, הוא אחת הדמויות המרכזיות בתעשיית הרכב והמנהל הבכיר ביותר של קבוצת פולקסווגן שערך בארץ ביקור בשנים האחרונות. מולר היה בעבר יו"ר פולקסווגן וקודם לתפקיד לפני שנתיים בעקבות פרשת "דיזלגייט".

בענף הרכב העריכו שהסיבה לביקור של אישיות בדרג כזה בישראל עשויה להיות הכנה לקראת מהלך אסטרטגי של רכישה ומיזוג של חברה ישראלית, או לחלופין בחינת האפשרות להקמת מרכז מו"פ בישראל. יצוין כי לקבוצת פולקסווגן שיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברת מובילאיי בתחום מערכות הבטיחות לרכב ולאחרונה אף חתמה איתה על הסכם להטמעת מערכת מיפוי מבוססת המונים של מובילאיי במיליוני רכבי פולקסווגן.

 

במהלך הקיץ צפויה להיות אאודי, מבית פולקסווגן, אחת החברות הראשונות בתעשייה שתעלה על הכביש ברכב בסדרתי את שבבי הדור החדש של מובילאיי, שמהווים קפיצת דרך משמעותית לקראת יכולות אוטונומיות מלאות. אולם בכירים של הקבוצה מבקרים במטה מוביליאיי על בסיס קבוע ולא ברור אם הביקור הנוכחי הוא על רקע זה.

במהלך הביקור נפגש מולר עם ד"ר ענת בונשטיין, מנהלת מינהל תחליפי הדלק והתחבורה החכמה במשרד ראש הממשלה, ועם בכירים בקבוצת אלייד, יבואנית פולקסווגן. לקבוצת פולקסווגן יש כיום השקעה אסטרטגית בהיקף של כ-300 מיליון דולר בחברת התחבורה השיתופית GETT, אולם מקורות המקורבים לחברה הכחישו כי זו הייתה מטרת הביקור. לפולקסווגן יש גם שת"פ עם חברת הסייבר-סקיוריטי לרכב CYMOTIV, בראשת ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין.