נמלי התעופה הפנים-ארציים מציגים: מערכות לבידוק עצמי

רשות שדות התעופה משיקה פיילוט שייצא לדרכו לאחר חג הפסח, לפיו היא תפעיל מערכות בידוק עצמי לטסים משדות התעופה הפנים-ארציים - במקום הבידוק הביטחוני המבוצע כיום ע"י בודקים ביטחוניים

מתקדמים בטיסות הפנים: רשות שדות התעופה (רש"ת) משיקה פיילוט שייצא לדרכו לאחר חג הפסח, לפיו היא תפעיל מערכות בידוק עצמי לטסים משדות התעופה הפנים-ארציים. וכך, במקום הליך ה"ארזת לבד" שמייצר תורים ועומסים מיותרים, המטרה היא לאפשר מעבר עצמאי לנוסעים בתדירות גבוהה בטיסות הפנים-ארציות מאילת, שדה דב ונתב"ג (למשל נוסעים עסקיים או נוסעים למטרות טיפול רפואי).

שירות זה יפעל בקרוב גם בשדה התעופה רמון שליד אילת שצפוי להיפתח בעוד חודשים ספורים. מדי שנה עוברים בטיסות הפנים-ארציות בשדות התעופה השונים למעלה ממיליון וחצי נוסעים.

השימוש במערכת הביטחונית יעשה על בסיס וולונטרי ויצריך רישום חד-פעמי של הנוסע - כאמור כזה שטס בתדירות גבוהה. אחרי הרישום יונפק לנוסע כרטיס מעבר אישי הכולל נתונים ביומטריים של בעל הכרטיס, באמצעותו הוא יעבור הליך בידוק עצמי - במקום הבידוק הביטחוני המבוצע כיום על-ידי בודקים ביטחוניים. אחרי הליך הבידוק יעבור הנוסע לרישום לטיסה וצ'ק-אין.

הפיילוט, שיחל מיד לאחר חג הפסח, נועד לבחון את כלל ההיבטים התפעוליים וטכנולוגיים לקראת ההפעלה של המערכת החדישה. נוסעי חברות התעופה של ארקיע וישראייר הטסים באופן תדיר לאילת יוכלו להתחיל בהרשמה למערכת בזמן הפיילוט, בכל אחד משדות התעופה הפנים-ארציים.