יו"ר ברייט דיירי: "לא נמכור מניות תנובה. נשקיע לטווח ארוך"

התוכנית האסטרטגית כוללת פעילות משמעותית בשווקים בחו"ל, ובעיקר בסין עם יצוא גבינה צהובה ובארה"ב עם מותג הקוטג' MUNNA

המרכז הלוגיסטי של תנובה בבאר טוביה / צילום: רפי קוץ
המרכז הלוגיסטי של תנובה בבאר טוביה / צילום: רפי קוץ

"אנחנו מודעים לקשיים שתנובה מתמודדת אתם, ואנחנו בוחרים להישאר בחברה. אין לנו כוונה למכור את המניות. אנחנו משקיעים אסטרטגיים לטווח ארוך" - כך אמר בסוף השבוע צ'אנג צ'ונג צ'יאן, יו"ר ברייט דיירי, בעלת השליטה בתנובה, להנהלה המורחבת של תנובה. מטרת הפגישה הייתה להבהיר את כוונות בעלת השליטה באשר לעתידה של תנובה.

לדברי מקור שנכח בפגישה, היו"ר הבהיר כי לצד ההתייעלות, בעלת השליטה מתכוונת להגדיל את ההשקעות בתנובה, בנוסף להשקעות בעלת השליטה רק לאחרונה בגובה של 380 מיליון שקל. הגדלת ההשקעות תתבצע לטובת הקמת מרלו"ג, הרחבת מפעל סוי מג'יק המייצר מוצרי סויה והפרויקט הטכנולוגי של תנובה הנקרא "בעמק".

התוכנית האסטרטגית שהוצגה כוללת פעילות משמעותית בשווקים בחו"ל, ובעיקר בסין עם יצוא גבינה צהובה ובארה"ב עם מותג הקוטג' MUNNA. שוק הקוטג' בארה"ב מגלגל 1.2 מיליארד דולר בשנה. לפי התוכנית, 21% מההכנסות העתידיות של תנובה יגיעו מהפעילות הבינלאומית.

היו"ר התייחס בדבריו להסכם שעליו חתם מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן-אליהו, עם עמיתתו הסינית במהלך ביקורו של ראש הממשלה בסין, שמסדיר את התנאים ליצוא מוצרי חלב אליה. תנובה היא למעשה החברה היחידה שתיהנה מההסכם, ולו בשל העובדה שהיא נשלטת היום על-ידי ענקית המזון הסינית ברייט פוד. שוק מוצרי החלב לצרכנים פרטיים בסין מוערך ב-52 מיליארד דולר בשנה.

בהתייחס לכך אמר היו"ר: "ביקורו של נתניהו בסין הניב פירות משמעותיים עבורנו. ההסכם סולל את הדרך להשגת היעד האסטרטגי של תנובה להתפתחות בשוק הבינלאומי. עכשיו אנחנו צריכים לפעול כדי להשלים את התהליך הנדרש ליצוא, ואני מקווה לראות בשנה הבאה את הגבינה הצהובה של תנובה בסופרמרקטים בשנחאי".