קץ לעושק: מקסימום 20 שקל ליום לחניה בחניוני בתי החולים

לפי חוזר שהפיץ היום משרד הבריאות, התשלום עבור חניה יהיה תשלום כולל עבור כל 24 שעות, ללא הגבלה על מספר כניסות ויציאות מהמרכז הרפואי במהלך שעות אלה

 בית החולים וולפסון  / צילומים: אייל פישר
בית החולים וולפסון / צילומים: אייל פישר

הקץ לעושק בחניוני בתי החולים בישראל: משרד הבריאות קבע מחיר מקסימום של 20 שקל ליום לחניה בחניונים של בתי החולים הממשלתיים.

היום (ה') הפיץ משרד הבריאות חוזר בנוגע להפעלת מגרשי חניה במרכזים הרפואיים הממשלתיים הכלליים. לפי החוזר, התשלום עבור חניה יהיה תשלום כולל עבור כל 24 שעות, ללא הגבלה על מספר כניסות ויציאות מהמרכז הרפואי במהלך שעות אלה, כשהמחיר המירבי לחניית רכב למשך 24 שעות יעמוד על 20 שקל כאמור.

עוד קובע החוזר כי יינתן פטור מתשלום על חניה לקבוצות מטופלים, בהם מטופלים אמבולטוריים בדיאליזה, מטופלין אונקולוגיים (במהלך הטיפול) ומלוויהם, בני משפחה של מטופלים המאושפזים לתקופה של יותר מ-14 יום (הפטור יינתן מהיום ה- 15 לאשפוז), הורי פגים מאושפזים, נכים ואחרים. 

עוד קובע החוזר כי כניסה ויציאת רכב תוך 30 דקות, לכל מטרה, תהיה פטורה מתשלום. 

בין בתי החולים הממשלתיים הכפופים לחוזר הם בית חולים וולפסון, בית חולים מאיר, מרכז שניידר, בית החולים המרכזי העמק בעפולה, הדסה, רמב"ם, סורוקה ועוד.

כמה משלמים היום? בבית חולים רמב"ם, לדוגמה, מחיר החניה עומד כיום על 20 שקל לשעה, כשהתשלום המרבי ליום הוא 36 שקל; אלא שיש חניונים שככל הנראה כבר נערכו להחלטת משרד הבריאות, והם מציגים מחירון שדומה להנחיות בתמחור: כך למשל בוולפסון נגבה מחיר ל 18 שקל ליום; במאיר בכפר-סבא, בבלינסון בפתח-תקווה ובסורוקה בבאר-שבע המחיר כעת הוא 20 שקל ליום - כלומר עד חצות ולא ליממה כפי שקובע החוזר.