ממשיכות לצמוח: שתי חברות ישראליות גייסו 42 מיליון דולר

Dapulse, שפיתחה פלטפורמת תקשורת בין עובדים בארגון, גייסה 25 מיליון דולר ■ ColorChip מתחום התקשורת האופטית גייסה 17 מיליון דולר

שמעון אקהויז / צילום: בן יוסטר
שמעון אקהויז / צילום: בן יוסטר

חברות הטק הישראליות ממשיכות לגייס. מלבד Valens, עוד שתי חברות ישראליות הודיעו על סגירת סבבי גיוס. הגדול מבין השניים הוא של Dapulse שגייסה 25 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 34 מיליון דולר.

Dapulse פיתחה פלטפורמה לניהול תקשורת בין חברי צוות במקומות עבודה במטרה לייעל את העבודה על פרויקט. הפתרון מציג כל פרויקט בצורה חזותית יותר, תוך כדי פירוט ההתקדמות של כל משתתף בו. בעיני החברה, הפוקוס הוא על ניהול בני אדם ולא ניהול משימות, ולכן היא מתאימה הן לניהול צוות של 2 איש והן לניהול צוות של 100 איש או יותר.

הגיוס השני הוא של חברה ותיקה בהרבה - ColorChip מבית היוצר של שמעון אקהויז, שמכר השבוע את סינרון לקרן אייפקס תמורת 397 מיליון דולר. ColorChip, שכבר חיה ובועטת 16 שנה גייסה 17 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 97 מיליון דולר.

ColorChip פיתחה רכיבים הדרושים לייצור תקשורת אופטית המפעילה את מאגרי המידע של ספקי טכנולוגיה מובילים. "הטרנסיוורים Transceiver) , מקלט-משדר, מודם ברשת אלחוטית המסוגל לשדר ולקלוט נתונים דרך אותות רדיו או אינפרא אדום) והמפצלים שהחברה מייצרת מאפשרים לשנע ביעילות את רוחב הפס הדרוש למידע הרב שמצוי במרכזי מידע גדולים", מסבירה החברה. החברה מציעה שני סוגי מוצרים: מפצלים אופטיים לארונות תקשורת של סיבים עד הבית (FTTH) ומקלט-משדר שהוא מחבר אלקטרו-אופטי קומפקטי בקצבים מאוד גבוהים, 100 ג'יגהבייט, המעביר מידע הנע במהירות האור על גבי סיבים אופטיים בין ארונות תקשורת במרכזי מחשוב ענקיים המבוססים על "מחשוב ענן".

Dapulse

שנת הקמה: 2012

מה החברה עושה: פלטפורמת תקשורת בין עובדים בארגון

מייסדים: רועי מן (מנכ"ל); ערן זינמן (סמנכ"ל טכנולוגיות)

סך גיוסי הון עד כה: 34 מיליון דולר

מספר עובדים: 50

בעלי מניות עיקריים: הקרנות Insight, ג'נסיס, Entree Capital

ColorChip

שנת הקמה: 2001

מה החברה עושה: תקשורת אופטית

מייסדים: שמעון אקהויז; שלמה רושין

מנכ"ל: יגאל עזרא

סך גיוסי הון עד כה: 97 מיליון דולר

מספר עובדים: 180

בעלי מניות עיקריים: Bessemer, CIRTech, ג'מיני, פלנוס, Scale-Up, וולדן, IGP, וינטג'