ארה"ב לישראל: "תודה על תמיכתכם במתקפה בסוריה"

בעקבות הודעת החיזוק שפרסמה ישראל לאחר תקיפת ארה"ב בסוריה, התקשר סגן נשיא ארה"ב לראש הממשלה נתניהו והודה לו בשמו של הנשיא טראמפ על התמיכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס /  צילום: אבי אוחיון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס / צילום: אבי אוחיון, לע"מ

מנהיגים רבים ברחבי העולם הביעו היום תמיכה בארה"ב ובמתקפה שביצעה בסוריה, ובין המברכים הייתה גם ממשלת ישראל. הערב (ו') התקשר סגן נשיא ארה"ב מייק פנס לראש הממשלה נתניהו, וביקש להודות בשמו של הנשיא טראמפ על "התמיכה הישראלית האיתנה בפעולה האמריקאית".

בשיחה עדכן סגן הנשיא פנס את רה"מ נתניהו בפרטי התקיפה ובתוצאותיה, בעוד נתניהו חזר והדגיש את הצורך למנוע הפצה ושימוש של נשק כימי.

מוקדם יותר היום, שעות ספורות לאחר שתקפה ארה"ב את בסיס חיל האוויר הסורי בסמוך לחומס, ברך ראש הממשלה נתניהו את טראמפ. "הנשיא טראמפ שלח היום מסר חזק וברור שלפיו השימוש בנשק כימי והפצתו הם דברים בלתי נסבלים", אמר נתניהו. "ישראל מקווה שהמסר הזה יהדהד לא רק בדמשק, אלא גם בטהרן ובפיונגיאנג".

תמיכת ישראל בתקיפה היום מגיעה לאחר הגינוי החריף של המתקפה הכימית שביצע אסד באידליב, בה נהרגו יותר ממאה בני אדם. "התמונות המזעזעות מסוריה צריכות לטלטל כל בן אנוש. ישראל מגנה בחריפות את השימוש בנשק כימי בכל מצב, ובייחוד נגד אזרחים חסרי ישע", אמר נתניהו לאחר המתקפה בסוריה.

"ישראל קוראת לקהילה הבינלאומית להשלים הבטחתה מ-2013, ולסלק את הנשק הכימי מסוריה", הוסיף ראש הממשלה. "המלחמה האכזרית מדגישה את הציווי הגדול - לעולם נגן על עצמנו בכוחות עצמנו, מול כל אויב ומול כל איום".