ילין לפידות ישקיע 20 מיליון שקל בכלל תעשיות ביוטכנולוגיה

לאחר העסקה יחזיק בית ההשקעות 8% בחברת האחזקות בביומד

עופר גונן / צילום: ערן לביא
עופר גונן / צילום: ערן לביא

חברת האחזקות בביומד כלל תעשיות ביוטכנולוגיה פרסמה מצגת מרשימה לפני כמה שבועות, ובה תוכניות להנפקה של לפחות 4 חברות ביומד בנאסד"ק בשנתיים הקרובות. כעת, נראה כי הפעילות מול המשקיעים נשא פירות. היום (א') דיווחה החברה כי בית ההשקעות ילין לפידות החליט לרכוש 8% מכת"ב לפי מחיר השוק, השקעה של 20 מיליון שקל.

מניות ילין יהיו חסומות, כך שרבע מהן ישתחררו בכל חצי שנה החל מעוד חצי שנה ועד שנתיים מהיום, כלומר מדובר בהשקעה לטווח הבינוני לפחות.

בעקבות ההודעה עולה מניית כת"ב כעת 4%, והחברה נסחרת לפי שווי של 491 מיליון שקל. כת"ב עצמה נסחרת בתל-אביב בלבד, ואין תוכניות להנפיקה בחו"ל בשלב זה. מנכ"ל החברה הוא עופר גונן. בעלי המניות העיקריים הם כלל תעשיות (52%) חברת התרופות טבע (17%), וילין לפידות הוא כעת בעל המניות השלישי בגודלו בחברה.

כת"ב מתכננת להנפיק לפי שוויים של מאות מיליוני דולרים את החברות הישראליות גמידה סל וביוקנסל ואת החברות האמריקאיות ניאון ו-לוק. כל חברות הללו מפתחות תרופות לטיפול בסרטן למעט לוק המפתחת תרופות לטיפול במחלות של מערכת העצבים והמוח.

לוק, בה מחזיקה כת"ב 24%, חתמה על הסכם עם נוברטיס המאפשר לאחרונה להשקיע בה בחודשים הקרובים לפי שווי של 75 מיליון דולר. ניאון, בה מחזיקה כת"ב 5%, גייסה לאחרונה 70 מיליון דולר לפי שווי של 125 מיליון דולר. ביוקנסל נסחרת בתל-אביב בשווי של כ-30 מיליון דולר, וכת"ב מחזיקה בה 27%%. לגבי גמידה סל, כת"ב רכשה לפני כחודש את מניות טבע בחברה לפי שווי של 120 מיליון דולר. כת"ב מחזיקה 24% בגמידה סל.

ילין לפידות נחשב לבית השקעות מוערך ושקעתו עשויה להוביל לכניסה לש גופים נוספים לאחזקה בחברה, באופן שיעודד את הסחירות בחברה וישפר את סיכויה להיכנס למדדים נוספים. כיום חברה נמצאת במדדים: SME60 , ביומד, טק-עלית, בלוטק ו- AllShare .