סוריה: מאות נהרגו בתקיפה אמריקאית שפגעה במאגר גז רעיל

ברקע ההאשמות כי דמשק אחראית למתקפה הכימית באידליב, משטר אסד מפיל האשמות דומות על וושינגטון ■ לפי הודעת הצבא, שלא קיבלה אימות משום גורם אחר, התקיפה פגעה במאגר כימי של דאעש בדיר א-זור

"דאעש לא הולך להיעלם" / צילום: רויטרס
"דאעש לא הולך להיעלם" / צילום: רויטרס

צבא סוריה טוען כי מאות בני אדם, בהם אזרחים רבים, נהרגו הלילה (ד') אחרי שהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות-הברית פגעה במאגר גז רעיל של דאעש בדיר א-זור. טענות משטרו של בשאר אסד, שלא קיבלו אימות משום גורם עצמאי, מגיעות אחרי המתקפה הכימית באידליב בשבוע שעבר, שלפי המערב והאופוזיציה כללה שימוש בגז סארין.

בדמשק ובמוסקבה, המגבה את המשטר, דחו זאת בתקיפות והתקרית גרמה למשבר בין רוסיה לארצות-הברית, במיוחד לאחר שזו תקפה ביום שישי בסיס של צבא אסד. "התקרית מוכיחה כי לוחמי דאעש ואל-קאעדה מחזיקים בנשק כימי", נמסר בהצהרת הצבא ששודרה בטלוויזיה הממלכתית. רוב מחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה נמצא בידי דאעש, פרט לעיר עצמה שחלקה עוד מוחזק בידי המשטר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טוען כי ייתכן שארצות-הברית בדתה את המתקפה הכימית בחאן שייחון, שבה נהרגו יותר מ-80 איש, כדי להצדיק את התקיפה בחומס ביום שישי האחרון. עם זאת, גורם אמריקאי אמר הלילה לרשת CNN כי גופי המודיעין יירטו תשדורות שבהן נשמעו גורמים בצבא סוריה ומומחים לכימיה משוחחים על הכנות לתקיפה הכימית באידליב.