אחרי שישה ימים: אותרו גופותיהם של שניים מהנעדרים בכנרת

גופותיהם של לירון כראדי, בן 17 מנתניה, ונחמן איטח, בן 21 מביתר עילית, נמצאו ע"י המשטרה בסיוע מיוחד של חיל הים שהביא לפריצת דרך בחיפושים שנמשכים מאז יום רביעי ■ החיפושים אחרי הנעדר השלישי, איתמר אוחנה, נמשכים

החוף הירוק – חוקוק צפון בכנרת | צילום: אורי נבו
החוף הירוק – חוקוק צפון בכנרת | צילום: אורי נבו

המשטרה איתרה אמש (שני) את גופותיהם של שניים משלושת הנעדרים בכנרת. השניים, לירון כראדי, בן 17 מנתניה, ונחמן איטח, בן 21 מביתר עילית, זוהו על ידי בני משפחותיהם. המאמצים לאיתור הנעדר השלישי, איתמר אוחנה, בן 19 מקריית שמונה, נמשכים.

מהמשטרה נמסר כי ספינה שעליה הותקן סונאר וציוד מתקדם נוסף של חיל הים הצליחה לסמן עבור הצוללנים את מיקום הגופות, ולאפשר להביא אותן לחוף לצורך זיהוי. לאחר מציאת הגופות, הן הועברו לזיהוי בבסיס השיטור הימי בדגניה. "משטרת ישראל, הזוכה לשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל וכוחות ההצלה האחרים, תמשיך במאמצי החיפוש בניסיון לאתר את כלל הנעדרים", נמסר.

שלשום הגיע המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך לראשונה לחדר הפיקוד הקדמי של המשטרה שהוקם לחופי הכנרת. אלשיך קיבל סקירה על פעולות החיפוש באגם ממפקד מחוז צפון במשטרה ניצב אלון אסור. הפעולות כללו עד כה סריקות ימיות על ידי ספינות שיטור וצוללנים בסיוע אופנועי ים, וכן סריקות של סיירים ופרשים לחופי האגם וצילומי אוויר באמצעות מסוקים ורחפנים.

בסיום הערכת המצב, אמר אלשיך כי הנחת העבודה של המשטרה היא שהנעדרים אינם בין החיים. "כנגזרת מכך, החיפושים ימשיכו להתבצע, על פי הניתוחים המקצועיים, הן מתחת לפני המים והן מעל לפני המים". אלשיך התייחס גם להפעלת מכשיר הסונאר של חיל הים, ש"יהווה תגבורת משמעותית ליכולת הסריקה באזור הממוקד, ואנו מקווים שכוחות השיטור הימי והצוללנים בסיוע חיל הים יאתרו את הנעדרים".

עוד אמר אלשיך כי "מנסיון העבר, סריקה תת מימית של תא שטח גדול עלולה לארוך גם שבועות ארוכים ולכן עם כל הקושי בטרגדיה של המשפחות יש לתת לכוחות המשולבים של השיטור וחיל הים את השהות הנדרשת לכך. נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאתר ולהשיב את ה נעדרים להוריהם".

השלושה נעדרים מאז יום רביעי בשעות הבוקר. הם נסחפו על גבי מזרני ים בחוף לבנון שבכנרת בשלושה מקרים שונים. בני משפחותיהם מתחו ביקורת על מאמצי החיפוש ועל התשתיות בחופי הכנרת. עופר כראדי, אביו של לירון, קרא לראש הממשלה לפעול להגברת מאמצי החיפוש, בעוד שאורי, דודו של לירון, האשים: "אם צוותי ההצלה היו פועלים אחרת והיה להם הציוד הנדרש, יכלו למנוע פה אסון גדול.