בליכוד רומזים: לא ניתן יד לתוכנית כחלון ללא תיאום עם נתניהו

בליכוד ובסביבת רה"מ כבר רומזים כי מהלך תוכנית "נטו למשפחה" של שר האוצר מהול בשיקולי בחירות, ומאותתים כי לא ימהרו לתת יד לתוכנית ללא תיאום קואליציוני

זמן קצר אחרי מסיבת העיתונאים של שר האוצר משה כחלון (כולנו), במסגרתה הוצגה תוכנית "נטו למשפחה" בעלות של כ-4 מיליארד שקל בשלב הראשון, בליכוד ובסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר רומזים כי המהלך מהול בשיקולי בחירות, ומאותתים כי לא ימהרו לתת יד לתוכנית ללא תיאום קואליציוני.

"הגדלה משמעותית של קצבאות הנכות היא הדבר החשוב ביותר כרגע - לא נאפשר כל העברה תקציבית עד שלא תיפתר בעיית הנכים", הבהיר יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שבעצמו הפיל בעבר הצעת חוק לשיפור קצבאות הנכים.

גם יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (ליכוד), מסר הערב: "אני שמח שהשר כחלון נזכר שהוא שר האוצר ולא שר התקשורת. מדובר במהלך נכון עקרונית שעדיין יחייב בדיקה מעמיקה. עם זאת, יש לזכור כי ללא תמיכה של ראש הממשלה והליכוד, התוכנית לא תאושר. כחלון לא יזכה לתמיכת הליכוד ללא הגדלה משמעותית של קצבאות הנכים - נושא שחשוב לא פחות מהורדת המס על מכשירי סלולר".

על-פי הערכות, נתניהו לא עודכן על קיום מסיבת העיתונאים של כחלון וגם לא על תוכן התוכנית שהוצגה בה. היחסים בין השניים מעורערים מאוד מאז פרץ משבר תאגיד השידור, לאחר שנתניהו דחק את כחלון לפינה ואילץ אותו למעשה לחתום על מהלך שנוי במחלוקת, במסגרתו תיסגר חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי, ובמקומה תקום חברת חדשות חדשה עם הנהלה אחרת .