בעקבות שערוריית יונייטד איירליינס: המנכ"ל לא יקודם

החברה, שנקלעה למשבר תדמיתי לאחר שנוסע הורד בכוח מהמטוס, הודיעה כי המנכ"ל אוסקר מונוז הסכים מרצונו לוותר על תפקיד היו"ר שהובטח לו

טיסת האימה של יונייטד איירליינס / צילום מסך מיוטיוב
טיסת האימה של יונייטד איירליינס / צילום מסך מיוטיוב

 

מנכ"ל יונייטד איירליינס אוסקר מונוז הפך אחד הנפגעים ממשבר יחסי הציבור שאליו נקלעה חברת התעופה, לאחר שבעלת השליטה בחברת התעופה הודיעה אתמול (שישי) כי הוא לא יקודם כפי שתוכנן לתפקיד יו"ר החברה. 

החברה, יונייטד קונטיננטל הולדינגס, גם עורכת שינויים בתוכנית התמריצים שלה למנהלים בכירים, כך שהתוכנית תהפוך "קשורה בצורה ישירה ומשמעותית להתקדמות בשיפור חוויית הלקוח". ההודעות הללו נמסרו לרשות ני"ע בארה"ב. 

הצעדים האמורים ננקטו בעקבות קטסטרופת יחסי ציבור שהחלה לפני כמעט שבועיים, כאשר נוסע נגרר והורד בכוח מטיסת החברה על-ידי שוטר, לפני המראה משיקגו, וזאת כדי לפנות מקום לעובד של החברה. התקרית צולמה בידי נוסעים אחרים ועד מהרה הופצה ברשתות החברתיות. 

בתחילה נראה היה כי מונוז מאשים את הנוסע, ד"ר דייוויד דאו, בכך שגרם את התקרית, אולם עד מהרה שינה מונוז כיוון ואמר כי הוא חש "בושה" לגבי אופן ההתמודדות עם המצב. 

עורך דינו של ד"ר דאו, בן 69, טען כי לקוחו ספג סדרה של פגיעות, לרבות אף שבור, שתי שיניים שנעקרו, ובעיות סינוסים שייתכן כי יצריכו ניתוח שיקומי.

יונייטד הבטיחה החזר לכל נוסע בטיסה, והתחייבה שלא לאפשר יותר לשוטרים לסלק נוסעים ממטוסים מלאים מדי. אולם מחוות אלו והתנצלותו של מונוז לא סייעו רבות בשיכוך הסערה, ויונייטד מצאה עצמה נתונה במתקפת ביקורת מצד לקוחות ומטרה ללעג מצד קומיקאים. 

בהודעה לרשות ני"ע האמריקאית דיווחה יונייטד קונטיננטל כי מונוז הסכים מרצונו לוותר על סעיף בחוזה ההעסקה שלו שלפיו הוא יקודם בשנה הבאה לתפקיד יו"ר החברה.

הוא ויתר גם על סעיף נוסף שמאפשר לו להתפטר ממשרת המנכ"ל אם לא יינתן לו גם תפקיד היו"ר, כך לפי הדיווח לרשות ני"ע.

דירקטוריון החברה יקבע בקרוב מי יהיה היו"ר החדש.

"יו"ר עצמאי לדירקטוריון יבטיח כי מר מונוז יוכל להתמקד בצורה הדוקה יותר בתפקידו כמנכ"ל", לשון ההודעה.