שיא בנתב"ג: תנועת הנוסעים באפריל זינקה ל-1.72 מיליון

אופטימיות בענף התיירות היוצאת ותיירות הפנים: שיא של כל הזמנים בתנועת היוצאים לחו"ל בחודש אפריל ושיא במספר הלינות במלונות בארץ בחודש מארס

נתב"ג / צילום: תמר מצפי
נתב"ג / צילום: תמר מצפי

אופטימיות בענף התיירות היוצאת ותיירות הפנים: שיא של כל הזמנים בתנועת היוצאים לחו"ל בחודש אפריל ושיא במספר הלינות במלונות בארץ בחודש מארס. אפריל מוכתר כחודש שבו נשבר שיא בהיקף תנועת הנוסעים לחו"ל עוד לפני שהסתיים.

לפי הודעת רשות שדות התעופה היום (ג'), אפריל צפוי להסתיים עם עלייה של 25% בתנועת הנוסעים לחו"ל - ליותר מ-1.72 מיליון נוסעים, רובם במהלך חג הפסח. היעדים המובילים בגידול בתנועת הנוסעים אליהם באפריל הם טורקיה (בעיקר לטובת טיסות המשך ליעדים שונים בעולם), קפריסין, צרפת, יוון וגרמניה.

שלושת היעדים המובילים את טבלת הנוסעים הם טורקיה ארה"ב וגרמניה. נזכיר כי עיקר הנסיעות בתקופת הפסח כללו ביקורים בערים באירופה ובארה"ב, ופחות ביעדי בטן-גב שיתפסו נפח בקיץ.

חברות התעופה שבאמצעותן טסו הנוסעים במהלך הפסח, אחרי אל-על, הן טורקיש אייליינס (כאמור בעיקר לטיסות המשך); איזי ג'ט, שביססה את מעמדה בראש טבלת חברות התעופה הפועלות מישראל (מבלי שיש לה נציגות רשמית בארץ אגב); ישראייר, שהיקף תנועת הנוסעים בה גדל גם החודש; וחברת התעופה הרוסית אירופלוט, שגם היא זוכה לגידול בתנועת הנוסעים בעיקר בטיסות המשך ליעדים שונים בעולם (למשל ליפן).

כ-140 חברות תעופה פועלות מנתב"ג כיום, מספר שנמצא בעלייה מתמדת; 10 חברות תעופה תתווספנה השנה לפעילות בנתב"ג עם קווים ויעדים חדשים, בהן למשל החברה הקנדית טראנסט, חברת התעופה הרוסית אורל איירליינס, אייר אינדיה, חברת התעופה האיסלנדית WOW ועוד.

עוד פרסמה היום רש"ת כי חברת תעופה נוספת מאיסלנד, איסלנאייר, נפגשה עם נציגיה לשם הפעלת קו תעופה מרייקייוויק לתל-אביב.

זאת ועוד, לטובת נוסעים שמועברים למטוסים באמצעות אוטובוסים, רש"ת מעדכנת כי אוטובוסים ארוכי מפרקיים בעלי קיבולת של 100 נוסעים ייכנסו לפעילות בנתב"ג. אוטובוסים אלה מותאמים גם לנוסעים נעזרים, כשהם נמוכי רצפה ובעלי 3 פתחים לעלייה וירידה מהירה מהאוטובוס, מקומות ייעודיים לכיסאות גלגלים, מקומות ישיבה ייעודיים לקשי ראייה ולחצנים חיצוניים לקריאה לעזרה. 

עלייה של 30% בלינות תיירים במלונות

גם למלונות בישראל יש סיבה טובה לחייך החודש: בסיכום חודש מארס שמפרסמת היום התאחדות המלונות בישראל עולה כי מספר לינות התיירים החודש זה (עוד לפני תקופת הפסח) שיקף גידול של 30% לעומת חודש מארס אשתקד וגידול של 37% לעומת מארס 2015.

עם זאת, עדיין לא הגענו למספרי שנת 2014 (לפני מבצע "צוק איתן"), שבמהלכה מספר הלינות היה גבוה ב-7% ממספר הלינות של חודש מארס האחרון, שבו נרשמו כ-925 אלף לינות של תיירים במלונות בארץ.

מספר לינות הישראלים בחודש מארס האחרון עמד על כמעט 900 אלף, כשהוא משקף יציבות יחסית לעומת 2016 ו-2015. סך הלינות לפיכך בחודש מארס הסתכם ב-1.8 מיליון - עלייה של 11% לעומת מארס 2016 ועלייה של 19% לעומת 2015. בשקלול לינות הישראלים, שעלו ב-25% לעומת מארס 2014, הסך הכולל של הלינות בתקופה זו עלה ב-7% ביחס ל-2014.

תפוסת החדרים בחודש מארס 2017 עמדה על 64% - עלייה של 10% לעומת מארס בשנה הקודמת. מצבת חדרי המלון נכון לחודש מארס עמדה על 52,388 חדרים - גידול של 3% ביחס לשנה קודמת.

היכן לנו התיירים? עלייה מרשימה נרשמה במספר הלינות במערב ירושלים (245 אלף לינות - עלייה של 44% ביחס לשנה קודמת). כ-200 אלף תיירים לנו בתל-אביב. עלייה מרשימה נרשמה גם בהיקף הלנים במלונות בטבריה ובסובב כנרת (118 אלף).

מפת הלינות של הישראלים נוטה לכיוון אילת עם כמעט 400 אלף לינות בעיר הקיט הדרומית, 121 אלף לינות של ישראלים נרשמו במלונות ים המלח, כ-61 אלף לינות במערב ירושלים ומספר דומה במלונות בתל-אביב.

זאת ועוד, לפי נתוני הלמ"ס, 4.8 מיליון לינות נרשמו במלונות בארץ במהלך הרבעון הראשון של 2017 (ינואר-מארס), מספר המשקף עלייה של 11%, בעיקר לאור עלייה של 27% במספר לינות התיירים בישראל בתקופה זו. לינות התיירים היוו 48% מכלל הלינות, לעומת 42% אשתקד. תפוסת החדרים הממוצעת לתקופה עמדה על 58% לעומת 53% בתקופה המקבילה ב-2016.