פיתוח של IBM ישראל: "חדר חכם" שישוחח עם האורחים

מעבדות המחקר של IBM בחיפה, בשת"פ עם מטה ווטסן IOT וחברת הרמן (HARMAN), פיתחו באחרונה מערכת של חדרים חכמים, שמכונים גם "חדרים קוגניטיביים", אשר יופעלו בשליטה קולית

סלון הבית החכם/ צילום: יואב פלד / Peled Studios
סלון הבית החכם/ צילום: יואב פלד / Peled Studios

הפתגם "אילו הקירות יכלו לדבר" יהפוך בקרוב ממשאלת לב למציאות. מעבדות המחקר של IBM בחיפה, בשיתוף-פעולה עם מטה ווטסן IOT וחברת הרמן (HARMAN), פיתחו באחרונה מערכת של חדרים חכמים, שמכונים גם 'חדרים קוגניטיביים', אשר יופעלו בשליטה קולית.

מי יכול להיעזר בשירותים של חדר חכם? אחת האופציות היא בתי מלון. אם אין לכם מושג איך לכבות את המזגן או להנמיך את הטלוויזיה כבר לא תצטרכו לטלפן לקבלה ולבקש עזרה. האורחים בחדר המלון פשוט ישאלו, בשפה טבעית, את השאלה שמעסיקה אותם. בחדר יותקנו מיקרופונים אשר יקלטו את המידע, יעבדו אותו ויספקו תשובה. נציין כי הרמן היא יצרנית של מערכות בידור ומידע אשר נמכרה אשתקד לסמסונג תמורת 8 מיליארד דולר. הרמן כבר פעילה בשוק הישראלי - בעבר רכשה החברה את הסטארט-אפים המקומיים רדבנד וטאוארסק.

המערכות החדשות, אשר יגיעו לשוק בחודשים הקרובים, יוכלו לסייע גם למאושפזים בבתי חולים. החולה יוכל לשאול מתי מוגשת ארוחת הבוקר, מי הרופא שמטפל בו ועוד. המוצר החדש הוא חלק מטרנד ה-IoT ("האינטרנט של הדברים") והוא יוכל להתאים גם לספינות קרוז, חדרי ישיבות ועוד.

ד"ר שגב ווסרקרוג, מדען בכיר במחלקת ה-IOT של IBM בחיפה אמר היום כי "החדר שמופעל על ידי פקודות קוליות מבוסס על טכנולוגיות שהגו חוקרים במעבדת IBM בחיפה. צוות המחקר, בשיתוף עם Watson IoT, מפתח מערכת אינטגרטיבית המושתתת על שירותי השיחה של ווטסון, המבינים את הצרכים, הגישות והשאיפות של המשתמש. המערכת תוכננה על מנת שתוכל להעביר תובנות משמעותיות כתוצאה מהבנתה את דבריו של הצרכן. תובנות אלה מופקות על ידי שימוש ב'סוכני שיחה' חדשים או ישנים המתקשרים עם אתרי אינטרנט שונים ושירותי IoT וקוגניטיב. כל אלה יוצרים יחד 'מרחב קוגניטיבי' המתקשר עם משתמשים, לדוגמא, בבית חולים או מלון".

לדברי קווין מוריסון, סגן נשיא בכיר ב-HARMAN, "אנו פותרים בעיה אופיינית למלונות, בתי חולים וחדרי ישיבות, בהם נתקלים אנשים בסביבה בלתי מוכרת - ועדיין נדרשים לבצע משימות פשוטות כמו שינוי טמפרטורה בחדר, התאמת התאורה להעדפות אישיות, פתיחת וילונות, הפעלת שיחות ועידה או העלאת מצגת. חדרים קוגניטיביים נשלטים קולית המוצעים על ידי הרמן מציעים חוויה טבעית ואינטואיטיבית".