האקזיט של צבי וטננבוים: מכרו מניות סומוטו ב-26 מיליון שקל

שני בעלי העניין ניצלו את הכפלת ערך החברה מאז יוני 2015 ■ נותרו עם החזקה של 4.9% כל אחד

שני בעלי עניין מרכזיים בחברת סומוטו  - סול צבי והדירקטור יעקב טננבוים - מכרו בשבוע שעבר מניות של החברה שהחזיקו בכ-26 מיליון שקל למשקיעים מוסדיים. צבי מכרה מניות בכ-11.3 מיליון שקל, ונותרה עם החזקה של כ-4.9% בחברה, וטננבוים מכר מניות בכ-15 מיליון שקל ונותר עם החזקה דומה. השניים ניצלו את הזינוק במניה בשנה האחרונה, וביצעו את העסקות מחוץ לבורסה במחיר של 2.95 שקלים למניה - הנחה של כ-5% על מחיר השוק.

צבי וטננבוים קיבלו את מניותיהם בסומוטו בתחילת יוני 2015 במסגרת עסקה שבה רכשה סומוטו ב-2014 את חברת ג'ניו, שפיתחה טכנולוגיות בינה מלאכותית לניתוח התנהגות משתמשים באינטרנט ופלטפורמת פרסום ממוקד, תמורת 34 מיליון דולר. מאז הכפילה מניית סומוטו את ערכה, כך שצבי וטננבוים מכרו את המניות ברווח נאה.

פועלים לרישום כפול בנאסד"ק

סומוטו, שאותה מוביל המנכ"ל בן גירון, הגיבה להודעה על העסקות בירידה של 2.5% ביום חמישי, והיום המשיכה לאבד גובה. בשנה האחרונה, עם זאת, התקדמה סומוטו בכ-60% ושווייה בבורסה מסתכם ב-215 מיליון שקל. העסקות של צבי וטננבוים הגדילו את החזקות הציבור בסומוטו, כך שהמניה תוכל להיכנס למדדSME 60 בעדכון הבא.

הנהלתה של חברת סומוטו, הפועלת בתחומי השיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ושירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, פועלת בימים אלה לרישום כפול של מניותיה. כיום נסחרות מניות החברה בבורסה של תל-אביב, ובדירקטוריון החברה החליטו לפעול לרישום המניות למסחר גם בבורסת נאסד"ק.

החברה מסרה על המהלך בשבוע שעבר, כשהכוונה היא לרשום את המניות למסחר בנאסד"ק עד לסוף הרבעון השלישי של 2017. החברה תפעל להתקשרות עם יועצים רלוונטיים לצורך הרישום בחודש הקרוב.

מוקדם יותר החודש פרסמה סומוטו תוצאות ראשוניות לרבעון הראשון של 2017. הכנסות החברה ברבעון צפויות להסתכם ב-14-15 מיליון דולר - צמיחה של כ-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנוגע ל-2017 כולה ציינו בסומוטו כי צמיחה אורגנית תביא להכנסות של לפחות 70 מיליון דולר ו-EBITDA של לפחות 17.5 מיליון דולר.

מניית סומוטו טיפסה
 מניית סומוטו טיפסה