דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

רמי לוי מוביל בניודים בסלולר באפריל; הוט מובייל אחריו

רמי לוי יצא במבצע אגרסיבי במגזר החרדי ■ גולן טלקום ממשיכה לאבד מנויים בקצב גבוה

 

סניף של רמי לוי / צילום: עינת לברון
סניף של רמי לוי / צילום: עינת לברון

גולן טלקוםשרק נרכשה על-ידי אלקטרה צריכה, רושמת בחודש אפריל ניוד מנויים שלילי (מתניידים חדשים מינוס נוטשים) בהיקף רחב יחסית. החברה איבדה 5,784 לקוחות (13,812 מצטרפים לעומת 19,596 נוטשים), וזאת למרות שיצאה במבצע אגרסיבי במהלך חודש אפריל.

הנטישה בגולן אולי מדאיגה, אבל מה שמדאיג יותר הוא היקף הגיוסים החלש, שייתכן שנובע ברובו בגלל חגי הפסח, אך בהשוואה למתחרותיה, גולן גייסה מעט לקוחות ביחס לגדולות.

באופן לא מפתיע, מי שמנצח החודש בניודי הסלולר הוא רמי לוי סלולר, שמכר חבילה ייעודית למגזר החרדי ב-7 שקלים לחודש, וכך הצליח לרשום היקף ניודים משמעותי של 6,815 לקוחות (9,475 חדשים לעומת 2,660 נוטשים).

אם מנטרלים את המבצע של רמי לוי, הרי שהוט מובייל ממשיכה להוביל את שוק הניודים ובגדול עם כ-6,595 מתניידים נטו (29,899 חדשים לעומת 23,304 נוטשים). בהוט מובייל מה שעובד לא מחליפים, ומבצע ה-49 שקל לחודש לחבילת סלולר ללא הגבלת גלישה עושה את העבודה ומביא עוד ועוד לקוחות. במקביל החברה משקיעה מאמצים לצמצום שיעורי הנטישה, מה שמביא לתוצאת נטו גבוה בניודים.

חשוב לציין כי חלק ממתחרותיה של הוט מובייל נמצאות בשוק עם חבילות דומות, אך הן פועלות בעיקר מתחת לקו דרך משווקים ולא באופן גלוי, מחשש שפרסום של מבצע כזה בגלוי יגרום למעבר לקוחות לתוכניות אלה.

בקרב המפעילות הוותיקות, הרי ששלושתן ממשיכות לאבד מנויים בניודים, כאשר החודש סלקום איבדה הכי הרבה (39,543 מתניידים לעומת 43,802 נוטשים, מה שמביא אותה למינוס 4,259 מנויים), אחריה פרטנר (33,109 חדשים ו-36,044 מה שמביא אותה למינוס 2,935 מנויים) ואחריהן פלאפון (1,611 מנויים).

פלאפון אמנם צירפה הכי הרבה לקוחות (43,730 חדשים לעומת 45,341 נוטשים), אך במקביל היא גם איבדה הכי הרבה לקוחות, כך שניתן לראות דרך הניודים את הבדלי האסטרטגיות בין החברות, כאשר פרטנר ממשיכה לדבוק בגיוס מנויים סלקטיבי שלא דרך משווקים ולכן מגייסת פחות, בעוד פלאפון ממשיכה למכור דרך משווקים מתחת לקו ומעל לקו, אך בשורה התחתונה איבוד המנויים אצלה מראה שבסופו של דבר אין הרבה הבדלים בין החברות הוותיקות, והן נמצאות במגמת נטישה רצופה, מי פחות ומי יותר - הכול תלוי באגרסיביות במבצעים באותו חודש של אותו מפעיל.

019 מובייל ממשיכה להרחיב את בסיס הלקוחות שלה בחודש אפריל וצירפה 1,575 לקוחות (3,257 חדשים לעומת 1,682 נוטשים).

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות