תגידו "בבקשה" - ותקבלו קפה מוזל בטייק אווי ברשת קפה קפה

במסגרת קמפיין המנסה לחנך את הציבור לדבר בנימוס, לקוחות רשת קפה קפה שיגידו "בבקשה" ו"תודה" במעמד רכישת כוס קפה בגודל רגיל בטייק אווי, ישלמו 6 שקלים בלבד במקום 8 שקלים

קפה קפה / צילום: סטודיו קפה קפה
קפה קפה / צילום: סטודיו קפה קפה

משווים לקופיקס: 3.5 שנים מאז שהורידה את המחיר לכוס קפה בטייק אווי ל-8 שקלים, רשת קפה קפה מורידה שוב את המחיר ל-6 שקלים, הוזלה של 25% ומיתוג מחדש של הכוסות, במהלך שעלותו עומדת על כחצי מיליון שקל.

בעקבות ההורדה מחיר קפה של כוס קפה בטייק אווי יהיה זהה למחיר של כוס קפה ברשת קופיקס, שהעלתה לאחרונה את כלל מחיריה מ-5 שקלים ל-6 שקלים.

רשתות בתי קפה נוספות שמוכרות קפה במחיר מוזל יחסית הן ארומה, שעד היום המחיר שלה היה זהה למחיר של קפה קפה ועומד על 8 שקלים; ורשת מקדונלד'ס, שמוכרת קפה ב-5 שקלים. על-פי הערכות,, שוק בתי הקפה בישראל מגלגל כ-5 מיליארד שקל בשנה.

לדברי רונן נמני, בעלי קבוצת קפה קפה, המטרה של המהלך היא להגדיל את מכירות הקפה בטייק אווי, שכיום מהוות 5% בלבד מסך רכישות הקפה, לעומת 95% רכישות בישיבה. "הירידה ל-8 שקלים הכניסה לנו המון לקוחות חדשים, מדובר בגידול של 30%-40%, זה משרת גם את הזכיין וגם אותנו", הוא אומר.

לדבריו, הרווחיות על כוס קפה בטייק אווי לאחר ההוזלה היא 100%, כלומר כוס קפה שנמכרת ב-6 שקלים עולה לרשת 3 שקלים, נוסף על שאר ההוצאות. "מוצרי הטייק אווי הם מאוד נישתיים אצלנו, ולכן אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוריד את המחירים, וזה יפצה על ההורדה".

"במהלך הנוכחי אנחנו מצפים לגידול של 30-40%, ואני מאמין שעוד נופתע", אומר נמני. "בסיבוב הקודם לא חשבנו שנוריד עוד, אבל ראינו שהמהלך הראשוני היה מהלך טוב ששירת גם את הזכיין וגם אותנו, אז החלטנו שניקח את זה עוד צעד אחד קדימה".

הורדת המחירים נעשית במסגרת קמפיין של רשת קפה קפה בהשראת תנועת "פנימה", תנועה חברתית שבין היתר עומדים מאחוריה שי פירון, בני גנץ וגבי אשכנזי. במסגרת הקמפיין, הכוסות של הרשת ימותגו תחת הסלוגן "מילים יפות עושות קסמים", בניסיון לחנך את הציבור לדבר בנימוס ולומר "בבקשה" ו"תודה" במהלך רכישת הקפה.

המטרה, לדברי נמני, היא "לעודד שיח מכובד יותר בחברה הישראלית", במסגרתו לקוחות קפה קפה אשר ישתמשו במילים "בבקשה" ו"תודה" במעמד רכישת כוס הקפה (בגודל רגיל), ישלמו 6 שקלים בלבד במקום 8 שקלים. כשנמני נשאל האם לקוחות שלא יגידו "תודה" ו"בבקשה" יצטרכו לשלם מחיר גבוה יותר, הוא משיב: "לא, אז הברמן יגיד".

שיח או לא שיח - המחירים בארבעת הסניפים שמפעילה הרשת בשדות התעופה (שני סניפים בנתב"ג ושני סניפים בשדה דב) לא ישתנה ויישאר גבוה יותר - כלומר 8 שקלים למשקה חם. כמו כן, גם המחיר לכוס קפה גדולה בטייק אווי לא צפוי להשתנות ויישאר על 13 שקלים. על כך אומר נמני: "כבר עדיף ללקוחות לקנות שתי כוסות קטנות". מחיר הקפה בישיבה לא ישתנה כלל.

רשת קפה קפה הוקמה בשנת 2001, והיא בין רשתות בתי הקפה הגדולות בישראל ומונה 157 סניפים בפריסה ארצית. קבוצת קפה קפה, בבעלות רונן נמני ומיקי טיל ובניהולו של המנכ"ל נעם צימרמן, כוללת מותגים נוספים מתחום הקולינריה: רשת לחם ארז, רשת לחם בשר, רשת Fresh kitchen, רשת מסעדות כספי ועוד.