אורבוטק צופה עלייה בהכנסות וברווחיות בהמשך 2017

החברה אמנם רשמה ירידה קלה בהכנסות וברווח ברבעון הראשון, אבל המנכ"ל אופטימי: "תעשיית האלקטרוניקה הצומחת מייצרת לנו הזדמנויות עסקיות"

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר
אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר

"אנחנו מאוד מרוצים מתוצאות הרבעון הראשון ומאיך ששנת 2017 התחילה", כך אומר היום(ד') סמנכ"ל הכספים של אורבוטק, רן ברקת. החברה, שמייצרת מערכות בדיקה למכשירים אלקטרוניים, פרסמה את דוחות הרבעון עם תוצאות דומות לתחזיות האנליסטים: הכנסות של כ-188 מיליון דולר ורווח נקי (Non-GAAP) של 46 סנט למניה. גם התחזית לרבעון השני דומה לתחזיות האנליסטים, ואורבוטק  מצפה בו להכנסות של 200-210 מיליון דולר, שמהוות צמיחה של 2%-7% בהשוואה לרבעון המקביל.

ברבעון הראשון דווקא נרשמה ירידה של 1.5% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, אך הרווחיות הגולמית השתפרה. בחלוקה לפי קווי מוצר, הכנסות ה-PCB (מעגלים מודפסים) עלו ב-14% מהרבעון המקביל ל-77.5 מיליון דולר, הכנסות ה-FPD (מסכים שטוחים) עלו ב-19.5% ל-53.4 מיליון דולר והכנסות ה-SD (סמיקונדקטור) דווקא ירדו ב-27.6% ל-52.5 מיליון דולר. לדברי ברקת, החברה רואה מגמות חיוביות בכל התחומים וממשיכה לצפות למחצית שנייה חזקה יותר מהראשונה ולצמיחה ב-2017 לעומת 2016.

מאזן טוב בשביל רכישות

מנכ"ל אורבוטק, אשר לוי, מסר היום כי "אנו ממשיכים ליהנות מתעשיית אלקטרוניקה עולמית צומחת המייצרת עבורנו ועבור לקוחותינו הזדמנויות עסקיות רבות. התוצאות העסקיות של הרבעון הראשון מייצגות להערכתנו את רמת ההכנסות הרבעוניות הנמוכה ביותר לשנת 2017 ובהלימה לצמיחה בשווקים אותם אנו משרתים, אנו צופים המשך שיפור בהכנסות וברמת הרווחיות במהלך השנה".

הרווח הגולמי החשבונאי (GAAP) היווה 46.4% לעומת 45% ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי הגיע ל-14.9 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 22.3 מיליון דולר, שהם כאמור 46 סנט למניה.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי בסך 9.2 מיליון דולר, ובסיום הרבעון היו בקופת החברה כ-210 מיליון דולר במזומנים והשקעות. "מצב המאזן שלנו בהחלט טוב, עם מעל 200 מיליון דולר במזומן וכ-80 מיליון דולר חוב", אומר ברקת. "אנחנו ממצבים מאזן חזק במיוחד בשביל לאפשר לנו רכישות בזמן הקרוב, וזה בדיוק מה שאנחנו בוחנים. אם היה משהו קונקרטי, מן הסתם היינו מדווחים, אבל אנחנו 'רצים' על כמה הזדמנויות. רכישה זו העדיפות הראשונה שלנו לשימוש בכסף, אבל מצד שני אנחנו רוצים לעשות את הרכישה הנכונה ולא נקנה את החברה הראשונה שתיקרה בדרכנו". אורבוטק נסחרת בנאסד"ק בשווי 1.6 מיליארד דולר.

תוצאות הרבעון של אורבוטק
 תוצאות הרבעון של אורבוטק