טלרד מתכננת גיוס של 80 מיליון שקל בהנפקת מניות

ההנפקה תיעשה לפי שווי של 350 מיליון שקל ■ במקרה של ביקושים גבוהים תכלול ההנפקה גם הצעת מכר של בעלת השליטה, קרן פורטיסימו

יובל כהן, ורן בוקשפן / צילומים: איל יצהר ויונתן בלום
יובל כהן, ורן בוקשפן / צילומים: איל יצהר ויונתן בלום

הרנסנס היחסי של הנפקות האקוויטי הראשוניות (IPO) בתל-אביב נמשך, וכעת עומדת על הפרק הנפקתה של חברת טלרד נטוורקס, שפרסמה הבוקר (ד') טיוטת תשקיף להנפקת מניות. על פי ההערכות, טלרד מתכננת לגייס כ-80 מיליון שקל לפי שווי חברה של 350 מיליון שקל (כ-90 מיליון דולר) "לפני הכסף", ובמקרה של ביקושים גבוהים ההנפקה צפויה לכלול גם הצעת מכר של בעלת השליטה, קרן פורטיסימו, שתמכור מניות בהיקף מוערך של כמה עשרות מיליוני שקלים נוספים.

השלב המוסדי בהנפקה, שתתבצע בהובלת פועלים אי.בי.אי, צפוי להתקיים קרוב לסוף מאי, ולקראתו התחילה הנהלת טלרד בסבב פגישות עם גופים מוסדיים ("רוד שואו").

את ההנפקה הנוכחית מקדמת פורטיסימו, לאחר שכבר ב-2014 פרסמה תשקיף ותכננה לגייס כ-100 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל "לפני הכסף" לטלרד. ואולם לאחר שנאלצה לחתוך בכ-25% את שווי החברה לצורך הגיוס, החליטה פורטיסימו לוותר על ההנפקה.

טלרד, שנוסדה ב-1951, עוסקת בפיתוח ומכירת מוצרים לרשתות תקשורת אלחוטית בפס רחב ושירותי הקמה ותחזוקה לרשתות ומפעילי תקשורת, וכן פועלת בתחום תכנון והקמת תשתיות של מערכות תקשורת ו-IT. עיקר פעילותה מתנהל מחוץ לישראל, יש לה כ-1,300 לקוחות והיא מעסיקה כ-820 עובדים.

קרן פורטיסימו השקיעה 20 מיליון דולר

בעלת המניות העיקרית בטלרד היא קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו בראשותו של יובל כהן, יו"ר טלרד, המחזיקה בכ-83% ממניותיה. בעלת עניין נוספת היא דסק"ש מקבוצת אי.די.בי, המחזיקה באמצעות כור תעשיות כ-9% מההון, ומנכ"ל טלרד, רן בוקשפן, מחזיק בכ-5.5% מהמניות.

פורטיסימו נכנסה להשקעה בטלרד ב-2004, וב-2009 הגדילה את החזקתה כשרכשה את מניות השליטה מידי כור. בסך הכל השקיעה פורטיסימו כ-20 מיליון דולר בטלרד, לפי שווי חברה של כ-100 מיליון שקל, ותחת ניהולה ב-2009-2010 טלרד שינתה מיקוד ועברה תהליך הבראה מקיף.

הנפקתה של טלרד, אם תושלם כמתוכנן, צפויה להיות הנפקת האקוויטי הראשונית החמישית מתחילת 2017, שתצטרף לשותפות רציו פטרוליום, חברת הפצת התרופות נובולוג, חברת הנדל"ן מנרב פרויקטים וקרן הריט מניבים.

מטיוטת התשקיף שפרסמה היום טלרד עולה כי בשנה החולפת החברה נהנתה מצמיחה של 15% בהכנסותיה, שהצטברו לכ-120 מיליון דולר, ואחרי צמצום הוצאות המימון שלה, בהשפעת היחלשות הדולר הקנדי ביחס לזה האמריקאי, בשורה התחתונה רווחיה כמעט הוכפלו, והתקרבו ל-6 מיליון דולר.

הרווח התפעולי של טלרד נותר ללא שינוי, קרוב ל-8 מיליון דולר, לאחר עלייה ניכרת בהוצאות המו"פ של החברה, עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות והכנסה חד-פעמית שרשמה ב-2015. את השיפור הניכר בפעילות השוטפת הציגה זרוע הקמת והטמעת תשתיות ומערכות תקשורת ו-IT של טלרד, שהכנסותיה קפצו ב-30% והתקרבו ל-50 מיליון דולר.

בטלרד מסבירים כי לחברה יותר מ-1,000 לקוחות בתחום תשתיות התקשורת וה-IT, וכי הצמיחה בפעילות נרשמה בזכות צמיחה רוחבית בפעילות החברה, "ובכלל כך מהזמנות שהתקבלו מחוזה מסגרת, שבו זכתה החברה ב-2015". עוד נתמך השיפור ברכישה בסוף 2015 של חברת רמ-טל, העוסקת במתן שירותים ופתרונות בתחום התקשורת, ובהם מערכות כריזה, ביטחון, קשר פנים ועוד.

 לפי שווי של 350 מיליון שקל

זרוע מכירות והתקנת ציוד תקשורת של טלרד הציגה בסיכום שנתי שיפור של יותר מ-6% בהכנסות, ל-72 מיליון דולר, בתמיכת מכירות החברה בדרום אמריקה ולמרות הפסקת התקשרות עם לקוח מהותי, שההכנסות ממנו אשתקד הסתכמו ב-6 מיליון דולר, לעומת יותר מ-10 מיליון דולר ב-2015. זרוע זו אחראית גם על עיקר רווחיה של טלרד, ובשורה התפעולית הציגה רווח של 5.5 מיליון דולר, לצד רווח תפעולי של יותר מ-1 מיליון דולר שהציגה זרוע תשתיות התקשורת וה-IT.

בסיום 2016 בקופתה של טלרד היו מזומנים בהיקף של כ-5 מיליון דולר, והיא עברה להון עצמי חיובי של 3 מיליון דולר. זאת, לצד התחייבויות שוטפות בהיקף של 58 מיליון דולר - חלק ניכר מהן (22.5 מיליון דולר) לבעלי שליטה.

עוד חושפת טיוטת התשקיף כי טלרד שילמה אשתקד יותר מ-7 מיליון שקל (כ-1.9 מיליון דולר) לחמשת בכיריה, ובראשם המנכ"ל בוקשפן, שעלות העסקתו הסתכמה ב-2.4 מיליון שקל (כ-630 אלף דולר) - כולל שכר בעלות של 330 אלף דולר ומענק של 300 אלף דולר.

טלרד נטוורקס

תחום פעילות: פיתוח ומכירת מוצרים לרשתות תקשורת והקמת תשתיות תקשורת

שנת הקמה: 1951

בעלי מניות: קרן פורטיסימו (83%), אי.די.בי (9%), רן בוקשפן (5.5%)

יו"ר: יובל כהן

מנכ"ל: רן בוקשפן

עלות שכר המנכ"ל ב-2016: 2.4 מיליון שקל

תוצאות טלרד במיליוני דולרים
 תוצאות טלרד במיליוני דולרים