דוחות חזקים לסאני: קפיצה של 210% ברווחים ברבעון הראשון

במהלך חודש אפריל קיבלה סאני הזמנות עבור מכשיר ה-S8 בכמות כפולה ביחס לשלב זה ב-S7 ■ ביטול מס הקנייה יורגש בתוצאותיה החל מהרבעון השני

סאני תקשורת  , הנמצאת בשליטת חברת ההשקעות לפידות של יעקב לוקסנבורג (לוקסי), דיווחה היום (ב') על תוצאות חזקות לרבעון הראשון של 2017. החברה, המשווקת את מכשירי הסמארטפון של סמסונג ואביזרים נלווים בארץ, רשמה עלייה של 21% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016, לכ-244 מיליון שקל.

בסאני מציינים כי מרבית הגידול בהכנסות הגיע מעלייה במכירות של אביזרים ושירות, ביחד עם הצלחה במכירת סדרת Galaxy A החדשה של סמסונג, וכן ממיצוי פוטנציאל המכירה של מכשיר ה-S7 (יצוין כי מכשיר הדגל החדש של סמסונג, גלקסי S8, הושק באפריל וצפוי להשפיע על תוצאות החברה ברבעון השני השנה).

השורה התפעולית הצביעה על קפיצה של 336% ברווח לרמה של כ-24 מיליון שקל והרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) גדל ב-235% והסתכם ב-26.4 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה סאני שיפור של 210% ברווח הנקי, לכ-8.7 מיליון שקל.

בחברה מציינים עוד כי במהלך חודש אפריל קיבלה סאני הזמנות מחייבות עבור מכשיר ה-S8 בכמות כפולה ביחס לשלב ה-Pre-sale במכשיר ה-S7 אשר הושק במארס 2016. בנוסף, החלטת משרד האוצר על ביטול מס הקנייה על טלפונים סלולריים, שהתקבלה באפריל, צפויה אף היא להשפיע לחיוב על התוצאות החל מהרבעון השני. בסאני מעריכים כי בעקבות הפחתת המחירים, תחול עלייה בביקוש לטלפונים סלולריים יוקרתיים, וזו צפויה להשפיע לחיוב על תוצאות החברה ברבעון הנוכחי ולאורך השנה כולה.

סאני תקשורת (לשעבר סקיילקס) נמצאת כאמור בשליטת לפידות, לאחר שבשנת 2015 עברה הסדר חוב ענק בהיקף של כ-1 מיליארד שקל (שכלל תספורת של לפחות 50%), בעקבותיו הפכה לפידות לבעלת השליטה. מניית החברה הגיבה לדוחות החזקים בעלייה של 8% במחזור ער, והשלימה קפיצה של 400% מתחילת 2017 ועלייה של כ-1,200% בשנה האחרונה. שוויה של החברה הגיע ל-420 מיליון שקל.

 

משה פרי מונה למנכ"ל קבוע

במקביל לפרסום הדוחות, הודיעה סאני היום על מינויו של משה פרי למנכ"ל קבוע. פרי, ששימש כמנכ"ל זמני לאחר שהמנכ"לית הקודמת, ענת כהן שפכט, התפטרה לפני כשלושה חודשים, אמר היום כי העובדה שסאני מצליחה להציג תוצאות שיא, הודות למכירה מוגברת של שירותי ערך מוסף חדשים, "מעידה יותר מכל על המהפך שביצעה החברה בתחום היצע השירותים שהיא מספקת".

החברה האם לפידות דיווחה אתמול כי היא פועלת להציף ערך לזרוע המסחר הבינלאומית שלה - שעיקר פעילותה מתנהלת מול ענקית המסחר האלקטרוני האמריקאית אמזון - ומקדמת את הנפקתה לפי שווי פעילות של כ-150 מיליון דולר. שווי זה משקף מכפיל רווח של 15, על בסיס תחזיות הצמיחה במכירות החברה ל-2017. מלבד פעילות המסחר הבינלאומית וסאני תקשורת, לפידות עוסקת בביצועי קידוחי נפט ומים ובאספקת שירותים נלווים לקידוחים אלה, וכן בהשקעות פיננסיות, והיא מחזיקה בכמה נכסים נוספים.

סאני
 סאני