השקעות פרייבט אקוויטי בישראל ברבעון הראשון: 316 מיליון ד'

מדובר בירידה של 45% בהשקעות לעומת הרבעון הקודם, אך עלייה לעומת הרבעון המקביל אשתקד

איך תדעו שתיק ההשקעות שלכם בידיים טובות? / צילום: צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
איך תדעו שתיק ההשקעות שלכם בידיים טובות? / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

24 עסקאות בסכום כולל של 316 מיליון דולר, זהו היקף פעילות קרנות הפרייבט אקוויטי בישראל ברבעון הראשון של 2017 - כך לפי נתונים שפרסמו היום (ב') חברת המחקר IVC ומשרד עורכי הדין שבלת.

מהנתונים עולה כי נרשמה ירידה של 45.3% בסכומים שהושקעו לעומת הרבעון הקודם, אך עלייה של 21.5% לעומת הרבעון המקביל. מספר העסקאות עלה בהשוואה לשני הרבעונים - ב-33% מהרבעון המקביל וב-26% מהרבעון המקביל אשתקד.

IVC ושבלת מציינים שבמהלך הרבעון לא היו עסקאות פרייבט אקוויטי גדולות (מעל 50 מיליון דולר), לאחר שבשנתיים האחרונות בוצעה לפחות עסקה גדולה אחת ברבעון. העסקה הגדולה הייתה ביי-אאוט של אייס אוטו דיפו בידי קרן קדמה, ואחריה קרן אמי אופורטיוניטיז עם עסקת ביי-אאוט של 83% בחברת טן דלק.

1.2 מיליארד דולר פנויים להשקעות

הקרנות הישראליות הובילו עם 72% מההשקעות ברבעון, בעוד שבהשקעות הקרנות הזרות נרשמה צניחה והן השקיעו סכום נמוך יחסית של 89 מיליון דולר - בהשוואה ל-150 מיליון דולר ברבעון המקביל. זה היה אחד משני הרבעונים החלשים ביותר בהשקעות קרנות זרות מאז הרבעון השלישי של 2015. אמנם מספר העסקאות עלה, אך הסכומים שהושקעו קטנו.

לפי IVC, פועלות בישראל 39 חברות ניהול פרייבט אקוויטי מקומיות המנהלות הון מצרפי של 12.1 מיליארד דולר. מהם, לפי הערכות, כ-1.2 מיליארד דולר פנויים להשקעות חדשות. ב-2017 קרן פרייבט אקוויטי ישראלית אחת גייסה הון - קרן שלישית לסקיי פרייבט אקוויטי גייסה 200 מיליון דולר, ועוד ארבע קרנות בתהליכי גיוס הון.

פרייבט
 פרייבט