נובה פרסמה דוחות חזקים; המניה טסה כ-11%

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים עם זינוק של כ-60% בהכנסות, שהסתכמו ב-54.4 מיליון דולר ■ הרווח גדל פי 4.5 ל-13.4 מיליון דולר

נובה מכשירי מדידה. יש לא מעט חברות טכנולוגיה ראויות ומעניינות להשקעה / צילום: איל יצהר
נובה מכשירי מדידה. יש לא מעט חברות טכנולוגיה ראויות ומעניינות להשקעה / צילום: איל יצהר

מניית נובה  מזנקת היום (ג') במסחר בת"א בכ-11% בעקבות הדוחות הרבעוניים הטובים שפרסמה הבוקר. נובה מספקת מערכות לבקרת תהליכי ייצור בתעשיית המוליכים למחצה, והיא נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של ת"א לפי שווי שוק של 526 מיליון דולר.

החברה עקפה ברבעון הראשון גם את תחזיות האנליסטים וגם את התחזיות שמסרה בעבר, כשרשמה הכנסות של 54.4 מיליון דולר ורווח נקי של 50 סנט למניה (9 סנטים מעל קונצנזוס האנליסטים).

ההכנסות ברבעון משקפות צמיחה של 59.8% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) הסתכם ב-13.4 מיליון דולר, לעומת 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-14.1 מיליון דולר, לעומת 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

התחזית להמשך: מעל לאנליסטים

נובה ייצרה ברבעון הראשון 22.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסוף הרבעון היו בקופת החברה כ-116 מיליון דולר.

גם התחזית לרבעון השני גבוהה מתחזיות האנליסטים, ונובה מצפה לרשום ברבעון הכנסות של 52-56 מיליון דולר ורווח נקי (Non-GAAP) של 38-46 סנט למניה, כלומר כ-10.7-12.9 מיליון דולר.

"נובה המשיכה להציג ביצועים טובים גם ברבעון זה, עם שיאים עסקיים ופיננסיים חדשים, המשקפים את היכולת התחרותית הגוברת שלנו במגוון פלחי השוק אותם אנו משרתים", אמר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה. "ההתחלה החזקה של שנת 2017, ביחד עם תחזיותינו לרבעון השני, תומכות בציפיות שלנו לשנה חזקה נוספת, שבה נמשיך ליישם בהצלחה את תוכניות הצמיחה של החברה, תוך הרחבת מיצובנו התחרותי בקרב יצרני שבבים מובילים".

סמנכ"ל הכספים, דרור דוד, הוסיף כי מכירות החברה בארבעת הרבעונים האחרונים הסתכמו ב-200 מיליון דולר, לעומת הכנסות שנתיות של 164 מיליון דולר ב-2016. הוא התייחס למזומנים שבקופת החברה וציין כי "רמת המזומנים הנוכחית מאפשרת לנו לבחון רכישות של חברות נוספות, מתוך כוונה לבצע רכישה כזו עוד במהלך השנה הקרובה, בישראל או בחו"ל. אנחנו מחפשים חברות סינרגטיות לתחומי הפעילות שלנו, ושתוכלנה להרחיב את היצע הפתרונות הטכנולוגיים ואת כניסותינו לפלחי שוק צומחים נוספים. אנחנו בוחנים בעיקר חברות שמפתחות ומוכרות מכשירי מדידה לתחומי Advanced Packaging, וחברות שמוכרות מכשירי מדידה לשבבים מתקדמים בתחום הזיכרונות, שהם שווקים שצומחים בקצב מהיר".

נובה
 נובה