ברוך שי יהיה העורך ראשי ומנכ"ל תאגיד החדשות ביום עלייתו

מדובר במינוי זמני למשך תקופה של עד שבועיים, כשאחריו ימנה הכנ"ר מנכ"ל שיעמוד בראש התאגיד למשך מספר חודשים ■ לפני הפיצול שי היה אמור להיות ראש חטיבת החדשות של תאגיד "כאן"

כונס הנכסים הרשמי, פרופ' דוד האן, הודיע היום (ה') כי ברוך שי הסכים לקבל על עצמו את תפקיד העורך הראשי בתאגיד החדשות, בהתאם להוראות חוק השידור הציבורי הישראלי.

החוק קובע כי בשלב הראשון מי שממלא את תפקיד העורך הראשי, יקבל גם סמכויות ניהול ויכהן כמנכ"ל זמני למשך תקופה של עד 14 יום. לאחר תקופה זאת אמור הכונס למנות מנכ"ל שימלא את התפקיד עד שתוקם מועצה לתאגיד החדשות החדש, והיא זאת שתמנה לו מנכ"ל קבוע. רק למנכ"ל זה, שעל-פי החוק אמור להיות ממונה תוך תקופה של 3 חודשים, יהיו סמכויות לפטר אנשים או לשנות את תפקידי העיתונאים שעבודים בתאגיד החדשות.

אמש (ד') בשעת לילה מאוחרת אישרה הכנסת את התיקון לחוק השידור הציבורי בקיאהה שנייה ושלישית, ואיפשרה את תחילת המהלך של הקמת תאגיד החדשות. התאגיד אמור להתחיל לשדר, במסגרת שידורי של תאגיד השידור הוותיק יותר, "כאן", כבר ביום שני הקרוב, 15 במאי. 

"אנחנו סטארט-אפ צעיר"

הבוקר כינסו ראשי תאגיד כאן, היו"ר גיל עומר והמנכ"ל אלדד קובלנץ, את עובדי שני התאגידים. קובלנץ אמר: "אנחנו פועלים בשני מסלולים. תיקון מספר 8 לחוק גרוע מבחינה תפעולית ועניינית, ונגיש בג"ץ בזמן הקרוב. המסלול השני הוא לדאוג לשידור ציבורי מצוין. עובדי כל התאגידים הם ילדינו, והאחריות שלנו היא בראש ובראשונה לציבור בישראל ולכל העובדים כאן.

"יום התחילה הוא יום שני, ו-4 השנים הקרובות יהיו שנות הקמה. אנחנו סטארט-אפ צעיר במגזר הציבורי, וביום שלישי אנחנו חוגגים שנה לדיגיטל. במבחן התוצאה הראשון הצטיינו בגדול. החודשים הקרובים יהיו קשים, ואנחנו ניתן לכם את כל הגיבוי, כשהמשימה היא להיות תוך 4 שנים גוף התוכן הטוב ביותר בישראל".

היו"ר גיל עומר הוסיף: "ביום שני הקרוב אנחנו מתחילים לשדר. אני מקדם בברכה את כל העובדים, כולנו גוף אחד, ועובדי רשות השידור הם הרוב של הגוף הזה. אני יודע שהדרך הייתה קשה, אך דבר לא נעשה במטרה לפגוע או לבזות אף אדם ואף עובד. עשינו את הדברים כמו שחשבנו שהם צריכים להיעשות, ואנחנו עומדים מאחוריהם, לומדים מטעויות ומתקנים כל הזמן. המטרה של כולנו כגוף אחד היא לעשות שידור ציבורי מצוין, איכותי, ראוי מגוון הכי טוב שאנחנו יכולים.

"הלילה התקבל החוק שמפצל את התאגיד לשניים. החוק הזה רע, לא ראוי, לא צודק, ולטעמנו גם לא חוקי. עשינו מאמץ לשנות אותו, ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה, נשאיר אותה לבית המשפט, אך נעשה את המרב כדי שהשידור הציבורי לא ייפגע, וזה לא יהיה פשוט. היום הגיעו לראשונה מאות עובדים מרשות השידור שיפעילו לראשונה את המערכות בתאגיד. אני מאחל לכולנו ובעיקר לשידור הציבורי בהצלחה רבה".