יצרניות הרכב שפתחו שמפניה אחרי תוצאות הבחירות בצרפת

בתעשיית הרכב חיכו בדריכות לתוצאות הבחירות בצרפת שהיו עשויות להיות משמעותיות במיוחד עבור היצרניות הצרפתיות, אילו מועמדת הימין לה פן הייתה מנצחת ■ כעת, תחת הנשיא החדש מקרון, העתיד נראה ורוד מתמיד

חדשות הרכב, מוסך סיטרואן פגו / צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, מוסך סיטרואן פגו / צילום: מתוך הוידאו

לא רק הצרפתיים ובעצם העולם כולו נשאו עיניהם לבחירות לנשיאות צרפת שנערכו בשבוע שעבר. גם בתעשיית הרכב הצרפתית חיכו בנשימה עצורה לתוצאות הבחירות, שהיו יכולות להיות משמעותיות מאוד עבורה.

מועמדת הימין, מארי לה פן, אמרה לפני הבחירות כי היא מעוניינת להחזיר מפעלי ייצור של היצרניות המקומיות בחזרה לצרפת, ולצורך כך היא מתכננת להעלות באופן ניכר את המיסוי על תוצרת שמגיעה מחוץ לגבולות המדינה. כמו כן תמכה לה פן בעזיבת צרפת את האיחוד האירופי, דבר שאיים על הסכמי שיתוף פעולה רבים של היצרניות המקומיות.

לקורת רוחם של רנו ופיג'ו-סיטרואן, היה זה עמנואל מקרון שסחף את הניצחון בדרך למושב הנשיא, וכעת יכולים למחות שם את אגלי הזיעה, כפי שמדווח באוטומוטיב ניוז. מקרון הצהיר בעבר כי הוא מתכנן להוריד את המיסוי ממעסיקים מקומיים ופחות להתערב בקבלת ההחלטות של החברות הגדולות. יש להזכיר כי הממשלה הצרפתית מחזיקה בקרוב ל-20% מרנו, וכ-14% מהשליטה בפיג'ו סיטרואן. אנליסטים רבים בעולם הרכב צופים כי הממשלה הצרפתית בהנהגת מקרון אף צפויה למכור חלק מסויים מאחזקותיה ביצרניות רכב אלו.

אופטימיות גם נרשמה ממזרח לגבול, בגרמניה, בכל הנוגע לשיתופי פעולה בין יצרניות רכב בשתי המדינות. בכיר בתעשיית הרכב הגרמנית צוטט באומרו לאחר שיחות עם מקרון אנו יודעים כי הוא מבין את האתגרים העומדים בפני התעשייה האירופית, במיוחד בעולם הרכב.