נערכים לביקור טראמפ; "ביקוש חריג לדגלי ארה"ב בישראל"

תקריות מביכות, שינויים בלוחות הזמנים, עשרות תופרות נקראו לדגל ואלפי שוטרים שיאבטחו: נערכים לביקור נשיא ארה"ב ביום ב' הקרוב

מתפרת מרום אפ. ג'י.פי / צילום: חני מרום
מתפרת מרום אפ. ג'י.פי / צילום: חני מרום

כשברקע שורה של תקריות מביכות ושינויים תכופים בלוחות הזמנים המתוכננים לביקורו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בשבוע הבא בישראל - נמשכות ההכנות הקדחתניות לקראת הנחיתה של אייר פורס 1 ביום שני לפני הצהריים בנמל התעופה בן-גוריון.

במסגרת ההיערכות לקראת הביקור ההיסטורי, במפעלי חברת מרום אפ. ג'י.פי שעוסקת בתפירה ובייצור דגלים בגדלים שונים, עובדים מסביב לשעון כדי לענות על ביקוש חריג לדגלי ישראל וארה"ב.

החברה מייצרת ב-3 מתפרות - בכפר-סבא, ראש-העין ותל-אביב, ובשבוע האחרון היא מעסיקה כ-50 תופרות - ומחפשת תופרות נוספות כדי לעמוד בקצב ובהיקף ההזמנות.

"עד כה הזמינו מאיתנו כמויות חריגות של דגלי ארה"ב לקראת הביקור. אני מעריך שמדובר בכ-600 קילו של בד שכבר נתפרו או הודפסו ל-13 סוגים של דגלים", אמר היום (ד') ל"גלובס" יו"ר החברה, אבי מרום מילברגר: "מדובר בכמות דגלים שגדולה בכ-30% מכמות הדגלים שהוזמנה מאיתנו טרם ביקורו של נשיא ארה"ב לשעבר בישראל, ברק אובמה. הזמנות הגיעו אלינו מבתי מלון ברחבי הארץ, ממשרדי ממשלה, מגופים ממשלתיים, ויש גם הרבה מאוד הזמנות של אזרחים בודדים שמבקשים לקשט את בתיהם בשרשראות של דגלי ארה"ב וישראל, ובדגלי נפנוף קטנים".

לדברי מרום מילברגר, בניסיון לענות על הביקוש הגדול, הוא משלם לתופרות שנמצאות בחופשת לידה הוצאות על שמרטפים שישגיחו על ילדיהן בזמן שהן תופרות את דגלי ארה"ב. "זו מלאכה מורכבת, ובחלק מן המקרים אנחנו גם רוקמים על הדגל את 50 הכוכבים. ביחס לתפירה של דגל ישראל, זו עבודה שדורשת פי ארבעה יותר זמן", הוא אומר.

בין המוצרים שמייצר ומשווק מרום מילברגר, קונוסים מיוחדים המאפשרים לקבע את הדגל בצורה מהודקת ויציבה, כיאה לאירועים רשמיים במעמד של ראשי מדינות. לדבריו, לקונוסים האלו יש ביקוש רב.

בתוך כך, בארץ נמשכת ההיערכות לקראת הביקור של הנשיא האמריקאי, כשברקע פרסומים מהיממה האחרונה בכלי תקשורת בארה"ב שלפיהם טראמפ מסר לשר החוץ הרוסי, סרגי לברוב, מידע מודיעיני שמקורו בישראל אודות תוכנית של דאעש לפוצץ מטוס נוסעים באמצעות חומר נפץ שמוטמן במחשב נייד. לפי דיווח ברשת ABC האמריקאית, הדלפת המידע חושפת את חייו של מרגל בשירות ישראל לסכנת חיים.

מבוכה נוספת שמלווה את ההיערכות נרשמה בשל סירובם של האמריקאים לתאם עם לשכת ראש הממשלה את ביקור טראמפ בכותל המערבי בירושלים - בטענה שהכותל נמצא בתחומי הגדה המערבית. כמו כן, הצוות האמריקאי המתאם את ביקור טראמפ סירב לאפשר תיעוד של הנשיא במהלך ביקורו בכנסיית הקבר על ידי צלם מטעם לשכת העיתונות הממשלתית, בנימוק שמדובר באירוע פרטי.

גם נאום שטראמפ התכוון לשאת במצדה בוטל, בשל עומס החום שצפוי באזור. את הנאום יישא טראמפ בירושלים. עדיין לא ברור כמה זמן יקצה הנשיא האמריקאי לביקור ביד ושם.

טראמפ יתאכסן במלון המלך דוד בבירה ואת ביקורו יאבטחו אלפי שוטרים. לטראמפ יצטרפו גם בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר, וכן מזכיר המדינה ומזכיר ההגנה של ארה"ב.