נקבע התמחור בהצעת המכר של פורטיסימו בקורנית דיגיטל

התמורה המיידית - 88 מיליון דולר ■ בנק דיסקונט, מהמשקיעים המרכזיים בפורטיסימו, צפוי ליהנות מהכנסות של כ-60 מיליון שקל ברבעון השני, לאחר הכנסות דומות ברבעון הראשון

יובל כהן / צילום: איל יצהר
יובל כהן / צילום: איל יצהר

מכירת המניות של קורנית דיגיטל על ידי קרן ההשקעות פורטיסימו תתבצע במחיר של 20.6 דולר למניה - כך נקבע אתמול (ג') בתמחור ההנפקה. המחיר נמוך ב-7% ממחיר המניה עם סיום המסחר שלשום. בתגובה, מניית קורנית איבדה אתמול 8.1% מערכה, והיא נסחרה היום במחיר של 20.35 דולר, המשקף לחברה שווי של 682 מיליון דולר. למרות הירידה במניה אתמול, היא עדיין רושמת תשואה חיובית של 60.8% מתחילת 2017.

קורנית מייצרת ומשווקת מערכות דפוס דיגיטליות תעשייתיות לצורך הדפסה על בדים ופריטי לבוש. פורטיסימו היא בעלת המניות הגדולה בקורנית. בסך הכל תמכור פורטיסימו 4.25 מיליון מניות קורנית - כך שהתמורה שהיא תקבל תגיע לכ-87.6 מיליון דולר. נוסף על כך, לחתמים בהנפקה - ברקליס וסיטיגרופ - ניתנה האפשרות לרכוש מפורטיסימו מניות נוספות, כך שהתמורה הכוללת עשויה לעלות לכ-101 מיליון דולר.

אם תמומש האופציה, פורטיסימו, שמוביל המנכ"ל יובל כהן, תרד להחזקה של 11% בקורנית, לעומת 26.3% קודם לכן. נכון להיום אין בקורנית עוד בעל מניות גדול אחר או גופים מוסדיים שהם בעלי עניין בה.

מימוש מוצלח שני לפורטיסימו

עבור פורטיסימו, זהו מימוש מוצלח שני בקורנית השנה. בינואר האחרון, קצת אחרי שהמניה זינקה בעשרות אחוזים על רקע הסכם שיתוף פעולה שחתמה קורנית עם ענקית המסחר אמזון, פורטיסימו מכרה מניות ב-94 מיליון דולר. המחיר אז נקבע על 16.5 דולר למניה, ובמקביל מנכ"ל החברה, גבי זליגסון, מכר מניות ב-1.5 מיליון דולר. לצד הצעת המכר בינואר, קורנית הנפיקה מניות חדשות וגייסה 38 מיליון דולר.

פורטיסימו נכנסה להשקעה בקורנית ב-2011, כשרכשה את השליטה בה בהשקעה של 16 מיליון דולר בלבד, לפי שווי של כ-23 מיליון דולר. לפני ההנפקה הראשונית של קורנית בנאסד"ק, באפריל 2015, פורטיסימו החזיקה בכ-70% מהחברה. ההנפקה בוצעה במחיר של 10 דולר למניה, כך שמאז ההנפקה מניית קורנית עלתה בכ-104%.

המרוויח הגדול מהמימוש: דיסקונט

אחד המרוויחים המרכזיים מהמימוש הנוסף של קרן פורטיסימו בקורנית הוא בנק דיסקונט - משקיע מרכזי בקרן. בהנחה שאכן יושלם המימוש בהיקף האמור, הרי שדיסקונט צפוי ליהנות כתוצאה מכן מהכנסות בסדר גודל של כ-60 מיליון שקל (בכפוף להיקף המימוש הסופי), בדומה לסכום שרשם בדוחות הרבעון הראשון בעקבות המימוש הקודם של פורטיסימו ביצרנית מכונות ההדפסה.

המימושים בשוק ההון תורמים השנה לרווח לא מבוטל לתוצאות הבנק, המנוהל על ידי לילך אשר טופילסקי. מתוצאות הרבעון הראשון שפרסם הבנק בתחילת השבוע, עלה כי דיסקונט קפיטל - זרוע ההשקעות של הבנק - רשמה הכנסות של 75 מיליון שקל ממימוש השקעות, בראשן מקרן פורטיסימו, וכן 10 מיליון שקל ממימוש השקעה של קרן פימי בחברת נובולוג.

בהנחה שהמימוש הנוסף של פורטיסימו יושלם לפני סוף יוני, הרי שברבעון השני תיהנה דיסקונט קפיטל, המנוהלת על ידי הילה חימי, מרווח של 60 מיליון שקל, וכן רווח של 12 מיליון שקל ממימוש שנרשם בקרן נוספת.

גם ברבעון השלישי קיים צפי לרווח נוסף, הפעם מההשקעה באורמת. דיסקונט הוא אחד המשקיעים המרכזיים בקרן פימי, שחתמה באחרונה על הסכם למכירת השליטה באורמת לחברת ההשקעות היפנית אוריקס. מימוש זה, שכנראה יושלם ברבעון השלישי - צפוי להניב רווח לפני מס של 50 מיליון שקל לבנק.

בסך הכל צובר דיסקונט הכנסות ממימוש השקעות של קרוב ל-200 מיליון שקל ב-2017, וזאת כשעוד לא עברה מחצית השנה. מדובר בסכום לא מבוטל לבנק, שרווחיו ב-2016 הסתכמו ב-905 מיליון שקל. הרווחים מההשקעות מהווים רוח גבית לשיפור בתוצאות שמציג הבנק מפעילות הליבה שלו, ודוחפים את צמיחת רווחיו עוד קדימה.