נמשכת המגמה החיובית בגולף: ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-11%

עיקר השיפור במכירותיה של חברת האופנה ברבעון הראשון השנה נבע מהמכירות בתחום עיצוב הבית, שצמחו ב-18% ל-107 מיליון שקל

חנות גולף. קבלת פנים למנכ"ל החדש / צילום: ראובן שניידר
חנות גולף. קבלת פנים למנכ"ל החדש / צילום: ראובן שניידר

דוחות חברת האופנה גולף, שפורסמו הבוקר, מעידים על המשך המגמה החיובית בפעילות החברה. ואולם, למרות זאת, החברה מסכמת שוב את הרבעון הראשון של השנה בהפסד.

בסיכום הרבעון הראשון של 2017 הפסדי גולף הסתכמו ב-6 מיליון שקל - צמצום של יותר מ-60% ביחס להפסד של כ-17 מיליון שקל שהציגה החברה ברבעון המקביל אשתקד, וזאת לאחר שהכנסותיה הרבעוניות צמחו ב-11% לכ-200 מיליון שקל.

בשורה הגולמית הציגה גולף זינוק של 20% ל-120 מיליון שקל, אבל השורה התפעולית שלה עדיין שלילית, עם הפסד תפעולי של כ-5 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל.

גולף, שנמצאת בשליטת חברת ההחזקות כלל תעשיות (כת"ש) של לן בלווטניק, מחלקת את פעילותה לשני מגזרים: אופנת הלבשה, באמצעות כמה רשתות, שמלבד גולף כוללות, בין השאר, את המותגים פולגת ואינטימה; ומגזר עיצוב בית, הכולל מכירת מוצרי טקסטיל, כלי מטבח, ריהוט ומוצרים נוספים - פעילות הכוללת גם הלבשת ילדים והלבשה תחתונה לנשים.

בסך הכל, גולף מפעילה 325 חנויות ומעסיקה כ-2,420 עובדים.

הפעילות של רשת עדיקה צמחה

עיקר השיפור במכירות הרבעון הראשון נבע מהמכירות בתחום עיצוב הבית, שצמחו ב-18% ל-107 מיליון שקל - מגמה שאותה מייחסים בגולף, בין השאר, לעיתוי חג פסח שחל השנה בתחילת אפריל.

השיפור במכירות של מגזר אופנת ההלבשה נרשם בשיעור מתון יותר, של כ-4.5%, ל-92 מיליון שקל - ושם את עיקר השיפור מייחסים בגולף לצמיחת פעילותה של רשת עדיקה - חנות האופנה המקוונת, שהסבה לגולף נזק משמעותי בשנה שעברה בעקבות ירידת ערך ניכרת שרשמה לה.

בסיכום רבעוני פעילות אופנת הבית הציגה שורה תפעולית מאוזנת (לעומת הפסד של 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל), ואילו ההפסד התפעולי של אופנת ההלבשה הצטמצם בכ-70% לכ-5 מיליון שקל.

את הירידה בהפסד התפעולי מייחסים בגולף לשיפור במכירות, שנרשם במקביל לשיפור ברווח הגולמי בעקבות "הקטנת ההנחות שנתנה החברה, וכן משיפור בתנאי הסחר ומירידה בשער החליפין של הדולר", וכן "מצמצום פעילות ברשתות המפסידות בלו בירד ונעלי מקס מורטי".

נזכיר כי את 2016 סיכמה גולף עם הפסד שנתי של 57 מיליון שקל, בעקבות הוצאות חד-פעמיות של כ-50 מיליון שקל. ואולם בסיכום הרבעון הרביעי של אותה שנה הציגה החברה שינוי כיוון, עם רווח נקי של קרוב ל-3 מיליון שקל. מניית גולף  טיפסה מתחילת השנה בכ-20%, ומשקפת לחברה שווי של קרוב ל-300 מיליון שקל.

אפי רוזנהויז, יו"ר הדירקטוריון, ורביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף, מסרו היום: "אנו שבעי רצון מהמהלכים הרבים שאנו מבצעים בקבוצה, אשר באים לידי ביטוי בשורת המכירות והרווח, ובעיקר מהשיפור ברווחיות הגולמית, ששיעורה כ-60%, רבעון שני ברציפות".

תוצאות גולף 21.5.17
 תוצאות גולף 21.5.17