מניית היום: פרסמה דוחות חזקים - ומנייתה מזנקת בחדות

שגריר דיווחה היום על עלייה של 25% בהכנסות הרבעון הראשון ועל זינוק חד ברווח הנקי ל-4.7 מיליון שקל

רכב של שגריר. בשעות הבוקר המניה כבר נחתכה ב–50% / צילום: תמר מצפי
רכב של שגריר. בשעות הבוקר המניה כבר נחתכה ב–50% / צילום: תמר מצפי

חברת שירותי הרכב שגריר  פותחת את 2017 ברגל ימין - והבוקר (ג') סיכמה רבעון ראשון חיובי, עם צמיחה של 25% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-53 מיליון שקל, לצד זינוק של פי 3.5 ברווחיה, שהגיעו ליותר מ-4 מיליון שקל. זאת, בהמשך למגמה החיובית שהציגה בסיכומה של 2016.

מניית שגריר הגיבה היום בעליות חדות לפרסום התוצאות, שנעו בשעות הצהריים סביב 30%. בכך משלימה המניה זינוק של כ-170% בתוך פחות משנה, מאז שנרשמה למסחר בתל אביב בסוף יוני 2016 (לאחר שפוצלה מחברת האיתור פוינטר). העלייה האחרונה במחיר המניה הזניקה את שווי החברה לכ-130 מיליון שקל.

במקביל לדוחות הודיעה שגריר על חלוקת דיבידנד של כ-800 אלף שקל לבעלי מניותיה, לאחר שבמארס האחרון אימצה מדיניות הכוללת חלוקה של לפחות 50% מהרווח הנקי השנתי שלה.

הפעילות המרכזית של שגריר, שנמצאת בשליטת חברת ההשקעות DBSI של ברק דותן ויוסי בן שלום (יו"ר החברה), מתרכזת בתחום של שירותי דרך וחילוץ לכלי רכב, שמסופקים למנויים וללקוחות בעיקר דרך חברות הביטוח, וכמו כן, היא פועלת בשיתוף והשכרת מכוניות (מיזם Car2Go).

בשורת ההכנסות, בסיכום רבעוני נהנתה שגריר מצמיחה של 16% בהכנסות משירותים שהיא מעניקה לחברות הביטוח, שהגיעו לכ-45 מיליון שקל, וזאת, בין השאר, בזכות צמיחה של כ-9% בהיקף הכנסותיה משירותי פחחות וצבע במרכזי השירות שלה ובעקבות סניף חדש שפתחה בסוף 2016. נוסף על כך, מציינת שגריר כי היא נהנתה מעלייה בכמות המנויים שהיא מכרה, שהגדילה את הכנסותיה מדמי מנוי בכ-22%.

הכנסותיה של שגריר בתחום שיתוף והשכרת רכבים זינקו בכ-110% ל-8.5 מיליון שקל, וזאת לאחר שביולי 2016 הקימה את מערך הרכב השיתופי בתל אביב, באמצעות Car2Go ובשיתוף עם עיריית תל אביב. הצמיחה בהכנסות באה לידי ביטוי גם בשורה התפעולית, שלגביה מציינים בשגריר, בין השאר, כי החברה נהנתה מהכנסות בעלות שיעורי רווחיות גבוהים יותר, וכן מהיתרון לגודל.

על רקע עליות השערים שהציגה מניית שגריר עוד טרם ביצועיה מהיום, במארס האחרון החליטה יהודית יובל רקנאטי, שהחזיקה ביותר מ-7% ממניות החברה, לממש את החזקותיה תמורת יותר מ-6 מיליון שקל.

יוסי רגב, מנכ"ל שגריר, מסר: "אנו שמחים לפתוח את 2017 בתוצאות שיא, שהושגו הודות למימוש אסטרטגיית הצמיחה שלנו. הצמיחה העקבית שמציגה החברה מרבעון לרבעון נובעת מהצלחתנו בשני תחומי הפעילות".