גזית גלוב: צמצום ההחזקות בצפון אמריקה הקפיץ את ההון

ענקית הנדל"ן רשמה ירידה של 3.2% בהכנסה הנקייה ברבעון הראשון והפסד של 276 מיליון שקל ■ המניה איבדה כ-6% בשבוע על רקע המשבר בברזיל

חיים כצמן / צילום: איל יצהר
חיים כצמן / צילום: איל יצהר

גזית גלוב , ענקית הנדל"ן המניב הגלובלית של חיים כצמן ודורי סגל, דיווחה היום (ג') על ירידה של 3.2% בהכנסה הנקייה מהשכרת מבנים (NOI) ברבעון הראשון השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 477 מיליון שקל.

התזרים התפעולי מפעילות (FFO) הסתכם ב-111 מיליון שקל, בדומה לתזרים ברבעון המקביל, ואילו ה-FFO המותאם צמח ב-27% והסתכם ב-174 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 276 מיליון שקל, בדומה להפסד שנרשם ברבעון המקביל. הרווח הכולל עמד על 986 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של 20 מיליון שקל ברבעון המקביל.

גזית גלוב עוסקת, באמצעות חברות בנות שבשליטתה, בהפעלת מרכזים מסחריים בצפון אמריקה, אירופה, ישראל וברזיל. בתחילת חודש מארס השנה השלימה גזית את מיזוג החברה הבת אקוויטי וואן, שריכזה את פעילותה בארה"ב, אל תוך המתחרה ריג'נסי סנטרס, ובמקביל הפחיתה ל-32.7% את שיעור ההחזקה בפירסט קפיטל רילטי (FCR), שמרכזת את פעילות הקבוצה בקנדה.

חלוקת דיבידנד של 68 מיליון שקל

המהלך הכפול לצמצום החזקותיה הציבוריות של הקבוצה, הביא להגדלת ההון העצמי שלה בקרוב למיליארד שקל לעומת סוף 2016 (ובכ-1.7 מיליארד שקל לעומת סוף מארס 2016) לרמה של כ-9.1 מיליארד שקל. במקביל לפרסום הדוחות, הודיעה החברה כי בתחילת יולי היא תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של 68.5 מיליון שקל.

לגזית גלוב שתי חברות בנות ציבוריות הפועלות באירופה, שהמשיכו להיות מאוחדות בדוחותיה גם ברבעון הראשון של 2017: אטריום (החזקה של 59.5%), שפועלת במזרח אירופה, וסיטיקון (43.9%), שפועלת בסקנדינביה. נוסף על כך, היא מחזיקה כאמור ב-32.7% מ-FCR הקנדית וב-11.5% מריג'נסי סנטרס האמריקאית, שמיזגה לתוכה את אקוויטי וואן (מניות ששווי השוק שלהן כ-4.7 מיליארד שקל.

מניית גזית גלוב, שירדה בשבוע האחרון על רקע המשבר בברזיל והפיחות החד בשער הריאל הברזילאי (יותר מ-5% מול השקל), הגיבה לדוחות בירידה נוספת של 2.4% היום (סך הכל כ-6% בשבוע האחרון). שווי השוק של החברה עומד על כ-6.8 מיליארד שקל.

ערכם של מרכזי המסחר של גזית גלוב בברזיל, המוחזקים על-ידי חברה פרטית בבעלות מלאה, עומד על 2.15 מיליארד שקל (ערך בספרים) מתוך סך נכסי הקבוצה בהיקף של 22.6 מיליארד שקל. גם את נכסיה בישראל מחזיקה גזית גלוב באמצעות חברה פרטית שבבעלותה נכסים בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל.

בעלי השליטה בגזית גלוב, כצמן וסגל, מובילים בשנה האחרונה מהלך להגדלת רכיב הנדל"ן הפרטי בחברה לצד צמצום ההחזקות הציבוריות שלה, מתוך כוונה לאתר השקעות חדשות בשנים הבאות, בעיקר בארה"ב.

גזית
 גזית