טראמפ: אבו מאזן סרב להפסיק תשלומים למשפחות אסירים

כך עולה מהודעת הבית הלבן על השיחה בין נשיא ארה"ב ליו"ר הרשות הפלסטינית ■ נושא ההסתה הפלסטינית אינו מזוכר כלל בהודעה ■ עבאס לטראמפ: מוכן להתחיל במו"מ עם ישראל "מיד"

אבו מאזן ודונאלד טראמפ / צילום: רויטרס
אבו מאזן ודונאלד טראמפ / צילום: רויטרס

בשיחתו עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לא הסכים יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, להפסיק את תשלומי הרשות לאסירים פלסטינים בבתי כלא ישראליים, כפי שדורשת ממשלת ישראל - כך עולה מהודעה שפרסם אמש (ג') הבית הלבן על השיחה בין שני המנהיגים בבית-לחם.

ההודעה מציינת כי "הנשיא טראמפ והנשיא עבאס הסכימו להמשיך את הדיונים בסוגיית התשלומים לאסירים", נוסח מעודן שמצביע על היעדר הסכמה בין שני הצדדים.

גם על "הצורך בשיפור הכלכלה הפלסטינית" הוסכם לדבר בעתיד, על-פי ההודעה. ייתכן כי טראמפ התנה מתן סיוע כלכלי כלשהו לפלסטינים במחווה פלסטיני מסוים, אולי הפסקת הסיוע למשפחות האסירים, והדבר לא הסתייע.

ההודעה מציינת עוד כי טראמפ ועבאס דנו בדרכים לקידום המשא-ומתן בין ישראל לפלסטינים ובחנו כיצד מדינות ערביות עשויות לתרום למשא-ומתן פוטנציאלי. עבאס אמר לאורח שלו כי הוא מוכן לפתוח במשא-ומתן עם ישראל "מיד" - בעוד שטראמפ הדגיש את החשיבות של יצירת סביבה מתאימה, שתעלה בקנה אחד עם שאיפות שני הצדדים לשלום.