טלרד גייסה 80 מיליון שקל, פורטיסימו מכרה בסכום דומה

השלב הראשון בהנפקת המניות הראשונית של יצרנית הציוד לרשתות תקשורת הוכתר בהצלחה

רן בוקשפן, מנכ"ל טלרד / צילום: יונתן בלום
רן בוקשפן, מנכ"ל טלרד / צילום: יונתן בלום

חברת טלרד נטוורקס, המנוהלת על ידי רן בוקשפן, עומדת בקרוב להצטרף למועדון החברות הציבוריות, לאחר שהשלב המוסדי בהנפקת המניות הראשונית שלה (שלוותה בהצעת מכר) הוכתר בהצלחה.

החברה הנפיקה 24% מהון המניות וגייסה 80 מיליון שקל, לפי שווי של 340 מיליון שקל "אחרי הכסף" (במחיר של 6.5 שקלים למניה). במקביל, פורטיסימו ובעלי המניות הנוספים בחברה (דסק"ש והמנכ"ל רן בוקשפן) מכרו עוד 24% מהחברה בכ-80 מיליון שקל. השלב הציבורי בהנפקה, שאותה מובילים החתמים פועלים אי.בי.אי, אפסילון חיתום ולידר, יתקיים ביום ראשון הקרוב.

זהו הניסיון השני של הקרן להנפיק את טלרד, לאחר שהניסיון הקודם ב-2014 נכשל. אז פרסמה טלרד תשקיף לגיוס של כ-100 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל "לפני הכסף". ואולם, לאחר שנאלצה לחתוך בכ-25% את שווי החברה לצורך הגיוס, החליטה פורטיסימו לוותר על ההנפקה.

בסך הכל תוכננו בהנפקה ובהצעת הרכש מכירה של כ-30.7 מיליון מניות טלרד, כשלאחריה פורטיסימו צפויה לרדת להחזקה של 32.5% מהחברה, דסק"ש (באמצעות כור) צפויה לרדת מהחזקה של 9.7% ל-2.7%, ובוקשפן יישאר עם 2.2% מהמניות לעומת 5.7% לפני המהלך.

צמיחה שנתית של 15% בהכנסות

טלרד נטוורקס, שנוסדה ב-1951, עוסקת בפיתוח ובמכירת מוצרים לרשתות תקשורת אלחוטית בפס רחב ושירותי הקמה ותחזוקה לרשתות ומפעילי תקשורת, וכן פועלת בתחום תכנון והקמת תשתיות של מערכות תקשורת ו-IT. פעילותה מתנהלת בעיקר מחוץ לישראל, יש לה כ-1,300 לקוחות והיא מעסיקה כ-800 עובדים.

פורטיסימו נכנסה להשקעה בטלרד ב-2004, וב-2009 הגדילה את החזקתה, כשרכשה את מניות השליטה מידי כור. בסך הכל השקיעה פורטיסימו כ-20 מיליון דולר בטלרד, לפי שווי חברה של כ-100 מיליון שקל, ותחת ניהולה שינתה טלרד מיקוד, ועברה תהליך הבראה מקיף בשנים 2009-2010.

מטיוטת התשקיף שפרסמה טלרד לקראת ההנפקה, עולה כי בשנה החולפת נהנתה החברה מצמיחה של 15% בהכנסותיה, שהצטברו לכדי 120 מיליון דולר. אחרי צמצום הוצאות המימון של החברה, בהשפעת היחלשות הדולר הקנדי ביחס לזה האמריקאי, בשורה התחתונה רווחיה כמעט הוכפלו, והתקרבו ל-6 מיליון דולר.

עוד חשפה טיוטת התשקיף כי טלרד שילמה אשתקד יותר מ-7 מיליון שקל (כ-1.9 מיליון דולר) לחמשת בכיריה, ובראשם המנכ"ל בוקשפן, שעלות העסקתו הסתכמה ב-2.4 מיליון שקל.