אס.אר. אקורד: רווח של 6.5 מיליון שקל ברבעון הראשון

זמן קצר לפני פרסום הדוחות הודיע ביהמ"ש כי הורה על שחרור כל הנכסים התפוסים של עדי צים והחברות הפרטיות שבשליטתו, כולל כלל אחזקותיו במניות חברת אס.אר. אקורד

חברת האשראי החוץ בנקאי אס.אר. אקורד שבשליטת איש העסקים עדי צים ובניהולו של רו"ח אודי ניר, פרסמה אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2017.

החברה רשמה הכנסות מימון של כ-11.3 מיליון שקל, ורווח נקי של כ-6.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון של כ-16 מיליון שקל ורווח נקי של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת בעיקרה עקב הקטנת מסגרות האשראי בבנקים.

החברה סיימה את הרבעון הראשון עם תיק לקוחות (אשראי ללקוחות, נטו) של כ-235 מיליון שקל, לעומת 226 מיליון שקל בסוף שנת 2016. 

החברה אימצה מדיניות חלוקת דיבידנד חצי שנתית של לפחות 20% מהרווח הנקי.

לפני כשבוע הודיעה החברה כי בהתאם לחוק החדש שיכנס לתוקפו בתחילת חודש יוני, מחלקת רישוי שירותים פיננסיים מוסדרים במשרד האוצר החליטה לאשר את בקשת החברה ולהעניק לה רישיון מורחב לעסוק במתן אשראי.

זמן קצר לפני פרסום הדוחות הודיע ביהמ"ש אתמול כי הורה על שחרור כל הנכסים התפוסים של עדי צים והחברות הפרטיות שבשליטתו, כולל כלל אחזקותיו במניות חברת אס.אר. אקורד, למעט נכס פרטי אחד של צים ורעייתו ופיקדון בסך של 5 מיליון שקל. החלטה זו, כפופה לעיכוב ביצוע של 14 יום.

עדי צים התחייב להעמיד אשראי לטובת החברה בסכום שלא יפחת מסך של 50 מיליון שקל לתקופה נוספת בת 12 חודשים, נושא ריבית בשיעור שנתי שלא תעלה על פריים פלוס 2.5% . ועדת הביקורת אישרה את העמדת האשראי לחברה.

אודי ניר, מנכ"ל החברה, ציין כי "אנו מברכים על החלטת ביהמ"ש לשחרור הנכסים התפוסים של מר עדי צים והחברות הפרטיות שבשליטתו, לרבות כלל אחזקותיו במניות החברה. בסיכום הרבעון ניתן לראות שעל אף המסגרות המוקטנות המשכנו לצעוד קדימה והגדלנו את היקפי הפעילות, סיימנו את הרבעון עם תיק לקוחות של כ-235 מיליון שקל, לעומת 226 מיליון שקל בסוף שנת 2016, הגדלנו את מסגרת הלקוחות לטווח ארוך מ-5 ל-9 מיליון שקל דבר שמעיד על ביסוס חזק יותר של החברה. החלטת ביהמ"ש על שחרור נכסים , קבלת אישור רישיון העיסוק המורחב , יחד עם תוספת התחייבות להלוואות בעלים של לפחות כ-50 מיליון שקל, יאפשרו לחברה בין היתר להרחיב את פעילותה וכמובן מצביעים על המשך הכיוון החיובי שהחברה צועדת".