שריקות בוז במהלך נאום של מירי רגב בפסטיבל ישראל

סערה התעוררה הערב כששרת התרבות מירי רגב הגיעה לנאום בטקס הפתיחה של פסטיבל ישראל ■ כשהוזמנה לנאום על הבמה המרכזית, החל הקהל בקריאות בוז לעברה

מירי רגב, ח"כ, הליכוד, הטרדה מינית / צילום: מתוך הוידאו "הכל אישי", חיים אתגר, קשת
מירי רגב, ח"כ, הליכוד, הטרדה מינית / צילום: מתוך הוידאו "הכל אישי", חיים אתגר, קשת

שרת התרבות מירי רגב הגיעה הערב (ה') לטקס פתיחת פסטיבל ישראל בירושלים, ועוררה סערה. כשהוזמנה השרה לעלות לבמה על ידי מארגן הפסטיבל אייל שר, היא התקבלה בשריקות וקריאות "בוז". "אף אחד לא יסתום לי את הפה, זכותי לומר את מה שאני מאמינה", הבהירה השרה לקהל.

"זה כבוד גדול לפתוח את פסטיבל ישראל כאן בירושלים המתקיים זה השנה ה-56", אמרה רגב בנאומה, כשברקע נמשכו הקריאות. "זה בסדר, זה חלק מהדמוקרטיה להתנגד לדברים שאני אומרת", הגיבה רגב לקהל. "לא ארד מהבמה עד אשר אסיים את דבריי. חופש הביטוי לא הולך לצד אחד. כל מי שצועק יאללה מירי יש לי בצד טפסי התפקדות. עוד שלוש שנים תוכלו להצביע לי בקלפי".

הסערה הערב מגיעה על רקע הודעתה של רגב כי לא תממן שתי הצגות בהן מופיעים מיצגי עירום, משום שלטענתה הדבר פוגע בערכי הציונות. "הודעתי ואני חוזרת: לא אממן את מופעי הערום", הבהירה רגב בנאומה הערב.

"לפסטיבל ישראל יש מעמד מיוחד משלו", הוסיפה השרה. "הוא מבטא את היצירה המקומית המתרחשת כאן בארץ המפרה עמים ותרבויות אחרות. אני רוצה לברך את כל צוות מארגני הפסטיבל ואני בטוחה שאורחי הפסטיבל ייהנו מפירות עבודתכם. טנחנו בדרך כלל יותר מכבדים ומכילים בוודאי את אורחינו מחו"ל. יש לנו ארץ נהדרת".