שחקן מעו"ף: מניחים ירידה לסביבות 1,420-1,425

המדדים שפרצו לשיא נכונים להמשיך את המהלך ■ אולי הקצב לא יישמר, ואולי נשוב לדשדוש ממושך, אבל בימים הקרובים אפשרות ירידה אמיתית אינה עומדת על הפרק

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בסקירתנו בשבוע שעבר הערכנו כי השוק המקומי לא יצליח להתקדם, ללא קשר לנעשה בעולם. בהתאם הצענו אסטרטגיה המניחה דשדוש מוחלט ברמת 1,420. מי שיישם ההצעה רווה נחת מדי יום, מאחר שאנחנו נסחרים בטווח של שברי אחוז מרמה זו ובאופן עקבי.

הבוקר (א') נפתח לאחר סופ"ש סוער בניו-יורק.  נדמה כי המדדים שפרצו לשיא נכונים להמשיך את המהלך. אם בוחנים מחזורי מסחר לצד הנפילה במדד הוויקס לשפל כל הזמנים. ברור כי טרם נאמרה המלה האחרונה בוול סטריט. אולי הקצב לא יישמר, ואולי נשוב לדשדוש ממושך, אבל בימים הקרובים אפשרות ירידה אמיתית אינה עומדת על הפרק.

מכאן ניתן היה לגזור מסקנות ופעולות ביחס למעוף, אבל הקפיצה כעת לרמת 1,430 היא כל כולה הפגנת חולשה של ממש. אם בשעה שאירופה כולה ושלושת מדדי וול סטריט רושמים שיאי כל הזמנים, כל שאנו יכולים להוציא מהשוק המקומי הוא תנועה של 9 נקודות, קרוב לוודאי שהמעוף כבר ימצא התירוץ לתקן למטה. אם זה לא יתרחש, יגיעו שחקני המעוף שממש התאהבו בחודשים האחרונים ברמת 1,420 ויתנו את הפוש הדרוש בכדי להוציא האוויר מהמפרשים.

אין זה אומר ירידה של ממש במעוף. הציבור ממשיך לשעוט לתוך השוק בקרנות ותעודות סל, אפילו בחדרי המסחר נרשמת התעוררות יחסית במסחר העצמאי. קרוב לוודאי שזה ימתן כל ירידה דרמטית וכיוון שאנו מניחים רגיעה בגזרת הדולר/שקל, הרי שאנו נותרים בסביבות 1,410-1,430. יציאה החודש מצד אחד הגבולות, ללא עלייה חדה במדד הוויקס המקומי - תזמין תיקון מהיר.

ברמה הפרקטית, אנחנו מניחים ירידה לסביבות 1,420-1,425. לכן נבצע רכישת פרפר קרוב-רחוק: קניית PUT 1,420 חודשי; כתיבת 2 יחידות PUT 1,420 שבועי; קניית PUT 1,400 שבועי.

ירידה לסביבות 1,422-1,426 תסגור את העניין. גם עמידה במקום ואף עלייה של נקודות בודדות תשרת אותנו היטב בשל שחיקת האופציות השבועיות. דווקא נפילה אלימה ופתאומית יכולה לסבך העניינים, אלא שכאמור אנו נותנים לתרחיש זה סבירות כמעט אפסית, בטח בטווח המסחר שנותר עד לפקיעה השבועית.

אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.