הטכנולוגיה הישראלית שגורמת לכם להקליק על כתבות ברשת

הכירו את הסטארט-אפ הישראלי קיווי (Keywee) שהולך וצובר פופולריות בעולם - פיתח רובוט שיודע לכתוב ולעצב באופן אוטומטי פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, הזוכים לחשיפה ומעורבות גולשים גבוהה בהרבה מפוסטים מקבילים שנכתבו ע"י בני אדם

פייסבוק, כתיבה, מחשב / צילום: שאטרסטוק
פייסבוק, כתיבה, מחשב / צילום: שאטרסטוק

עבודתם של עיתונאים בכל המדיה, אם בעיתון, בטלוויזיה וברשת - היא לא פשוטה. פעמים רבות נוצר פער בין מה שמעניין את הכותב לבין מה שמעניין את הקורא, וכך יוצא שכתבה טובה ומושקעת תקבל מעט מאוד רייטינג.

הנושא בא לידי ביטוי בעיקר כשעולות כתבות לרשת, ושם מדד העניין נקבע בפרמטרים של שניות בודדות. לצרכן הניו-מדיה החדש אין הרבה סבלנות, ואם זה לא תופס אות, או שהכותרת נראית לו משעממת - הוא פשוט ימשיך הלאה ואפילו לא יטרח לבדוק את התוכן.

סטארט-אפ ישראלי בשם קיווי (Keywee) הצליח לפתח רובוט שיודע לכתוב ולעצב פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר באופן אוטומטי, אשר זכו לחשיפה ומעורבות גולשים יותר מפוסטים מקבילים שנכתבו על-ידי בני אדם.

הסטארט-אפ הוקם כבר בשנת 2013, ומאז הוא הולך וצובר פופולריות ועובד עם כמה מהעיתונים המובילים בעולם, בהם "ניו-יורק טיימס", "פורבס",  BBC ,CNN ועוד 400 גופי תקשורת גדולים.

Keywee סורק מיליוני פוסטים, מפענח את מבנה התוכן ואת תגובות הגולשים ויודע באילו מילים, משפטים ואימוג'ים להשתמש כדי להגדיל את החשיפה.

התוכנה יודעת לכתוב פוסטים שונים על אותה ידיעה עיתונאית לקהלים שונים. כך לדוגמה, התברר כי ידיעת ספורט המשתמשת בקונספט של "למקרה שפספסתם..." בתוך ערוץ הספורט, מביאה לירידה ממוצעת של 10% בהתעניינות גולשים - בעוד שאותו ניסוח כשהוא מופיע באתרי חדשות ואקטואליה דווקא יגדיל את ההקלקות ב-25%.

ממדידת תגובות הגולשים עולה כי השימוש באימוג'י בפוסטים בתחום האופנה יגדיל את ההקלקות ב-10%.

המערכת, המבוססת על בינה מלאכותית, משקללת אלפי משתנים נוספים וכך כותבת את הפוסטים האופטימליים. כל הנתונים, כך על-פי מפתחי התוכנה הם "אמת לשעתה", נתונים שמשתנים במהירות, ולכן המערכת מתאימה עצמה כל העת לשינויים בעניין של הגולשים.

קיווי גייסה יותר מ-10 מיליון דולר ממשקיעים הכוללים את "ניו-יורק טיימס", שהוא גם לקוח של החברה, קרן Innovation Endeavors של אריק שמידט (מנכ"ל גוגל לשעבר) ודרור ברמן וקרן מרקר של אוהד פינקלשטיין ויובל שחר.

הטכנולוגיה פותחה לניתוח של השפה האנגלית בשל גודל השוק הפוטנציאלי, ומשום כך הסטארט-אפ עדיין לא פעיל בארץ. לחברה יש משרדים בתל-אביב, ניו-יורק ולונדון, והיא נמצאת בתהליך התרחבות של גיוס עובדים חדשים.

אז האם אנו צפויים להיכנס לעידן בו מחשבים ורובוטים יחליפו עיתונאים? על כך אומר יניב מקובר, מייסד ומנכ"ל קיווי, כי "עם המציאות קשה להתווכח, כי כבר עכשיו קיווי עוזרת לעיתונאים בעיתונים הגדולים בעולם לקבל השראה לכתבות וליצור תוכן רלוונטי יותר לקהל היעד שלהם על-ידי שימוש באלגוריתמים של למידה חישובית ולמידה עמוקה. אלגוריתמים יעזרו לעיתונאי לבחור מהו הרעיון הכי מוצלח לכתבה, לייצר בצורה אוטומטית את הכותרת שתגרום להכי הרבה קוראים להיכנס לכתבה, אולם הם לא יחליפו את העיתונאים - העיתונאי והרובוט פשוט יעבדו זה לצד זה".