המחשב החזק ביותר עד היום: כל ההשקות מהאירוע של אפל

בתצוגת תכלית בסן חוזה אפל הציגה שלל מוצרים חדשים, בינהם ה-IMAC PRO החזק, מערכת ההפעלה החדשה IOS11 Siri חכמה יותר וגם את ה-HomePod שתתחרה בעוזרות האישיות של גוגל ואמזון

אפל, מחשב, טכנולוגיות חדשות/ צילום: מתוך הוידאו
אפל, מחשב, טכנולוגיות חדשות/ צילום: מתוך הוידאו

אמש (ב'), בסן חוזה, ערכה אפל את אירוע המפתחים השנתי שלה בו היא נוהגת להציג את גרסאות התוכנה החדשות למוצריה כשהיא מפתיעה מידי פעם בהצגת מוצר חדש. השנה, לצד הכרזות על שדרוגי תוכנה, הציגה אפל לא מעט מוצרים והפכה את האירוע התוכנתי בעיקרו לאירוע חומרתי של מחשבים, ניידים ורמקולים.

בתחום שדרוגי מערכות ההפעלה שלה, משדרגת אפל את מכשירי האייפון ובגרסת IOS11 משפרת את מרכז השליטה במכשיר עם אפשרויות נוספות להפעלת אפליקציות מתוך המסך הראשי ומסך הנעילה. הסייענית סירי הופכת חכמה יותר ותוכל לתרגם בין שפות שונות, חנות האפליקציות קיבלה מתיחת פנים להתמצאות נוחה יותר ובתחום המולטימדיה, ביצעה אפל שיפור בשימוש במצלמה עם שיפור הצילום בתנאי תאורה חשוכים, צילום תמונות חיות בדומה לקיים ברשתות חברתיות והקטנה במשקל התמונות ואף צפייה ברשימת ההאזנה של החברים שלנו דרך האפל מיוזיק. אפל ממשיכה לחזק את תחום ההודעות המיידיות ומציגה אפשרות חדשה שתאפשר לנו לשמור את ההודעות בענן ולשחזר אותן במעבר ממכשיר למכשיר, בדומה לוואטסאפ.

במחשבי המק של החברה, גרסת מערכת ההפעלה החדשה תיקרא MAC OS HIGH SIERRA ותכלול בין השאר את דפדפן הספארי שידע לחסום פרסומות וידאו באתרים ברשת וחסימת מעקב אתרים אחר הגולש. בגרסה הזו נקבל גם מערכת קבצים חדשה שתחליף את הקודמת.

עבור השעונים החכמים, תשיק אפל את גרסת מערכת ההפעלה WATCH OS4 עם אפשרויות שינוי ממשק טובות ומגוונות יותר שאף הופכות לחכמות וידעו להציג לנו התראות בהתאם לזמן ולמיקום בו אנחנו נמצאים תוך שימוש ב MACHINE LEARNING על מנת ללמוד את הרגלי המשתמש ומה הוא צריך לדעת בכל רגע נתון.

אבל כאמור לא רק שדרוגי תוכנה זכינו לראות אתמול. אפל הציגה מחשבי iMAC חדשים עם מעבדי הקייבי לייק (kaby lake ) של אינטל, מעבד שיוכנס גם למחשבים הניידים של החברה, ומסך בעל 500 ניט של בהירות שהוא הכי טוב שייצרה עד כה. דגם נוסף שהוצג הוא מחשב MAC PRO מפלצתי בעל מסך 5K, מערכת קירור חכמה, מעבד XENON, זיכרון SSD עד לנפח של 4TB, וזיכרון עבודה עד ל-128GB, ארבעה חיבורי Thunderbolt 3 וחיבור אינטרנט מסוג 10GB מובנה.

דגם ה-21.5 אינץ' יתחיל מ-1,099 דולרים ודגם ה-4K יתחיל מ-1,299 דולרים והם זמינים לרכישה החל מהיום

דגם ה PRO יעלה כ-5,000 דולר לדגם הבסיסי.

אפל הציגה גם IPAD PRO חדש בגודל ביניים של 10.5 אינץ עם מסגרת דקה יותר ומצלמת 12 מגה פיקסל בדומה לזו שקיימת באייפון 7. זמן תגובת העיפרון קוצר בדגם הזה ל 20 מילי שניות, הוא יעלה 650 דולר וניתן להזמין אותו החל מהיום.

בהתאם לשמועות שליוו את ההכרזה הזו, הציג טים קוק לקראת סוף האירוע את ההומפוד - רמקול חכם שיתחרה בשרותים של אמאזון וגוגל וישלוט, באמצעות הסייענית סירי שתשולב לתוכו, במתגים החכמים שיש לנו בבית. סירי תוכל גם לתת לנו מידע דרך הרמקול, ונוכל לשוחח איתה כפי שעשינו במכשירי אפל עד היום. אלא שהרמקול החכם שונה ממתחריו בכך שהוא גם יודע לנתח את מימדי החדר בו הוא נמצא וכך מכוון את עוצמת וחווית הסאונד בהתאם.

מחיר הרמקול שנקרא בפי אפל - הומפוד - הוא 350 דולר, והוא יגיע בחודש דצמבר לשוק האמריקאי.

* הכותב הוא עורך אתר HTmag.co.il.