מהלופט אל הלובר: כך תעברו ממוזיאון למוזיאון דרך הסמארטפון

ArtPassport מאפשרת לחובבי האמנות לעבור ממוזיאון למוזיאון ומגלריה לגלריה ולצפות בתערוכות המוצגות כעת ב-360 מעלות באמצעות הסמארטפון ■ כדי לחפות על המבחר המצומצם יחסית ועל מגבלות המסך הקטן, היא מספקת גם מידע מפורט לצורך תכנון סיור מוזיאונים וגלריות

אפליקציית ArtPassport / צילום מסך
אפליקציית ArtPassport / צילום מסך

הקיץ הגיע ואיתו הכמיהה לחופשה הקבועה של יולי-אוגוסט. בעמק הסיליקון אפשר לחלק את רוב הדיירים לשלוש קבוצות על פי סוג החופשה המועדף עליהם. ה"אלטרנטיביים" יבחרו בפסטיבל מדברי מטורף בסגנון "ברנינג מן" וישעטו אל המדבר לשבוע של זיעה, ריקודים ובגדים שנראים כמו שאריות מפורים 1997. חובבי החוף ישימו את פעמיהם לכיוון מאווי או קוואיי - שניים מהאיים הפופולריים ביותר בהוואי, שעמוסים בקליפורנים לבנבנים בתקופת הקיץ.

הקבוצה השלישית, זו האורבנית יותר, תבחר בחופשה עירונית בעיר סואנת שמציעה כמה מהדברים שסן פרנסיסקו לא לגמרי מספקת. העלייה הגבוהה במחירי הדיור בסן פרנסיסקו גרמה לכך שאת בנייני המגורים מאכלסים צעירי הטק שמשתכרים היטב, ואילו האמנים והיוצרים נדחקו לשולי העיר או החוצה ממנה ומצאו את עצמם מהגרים לסיאטל, פורטלנד ודנבר - או לחוף המזרחי. וכך, חובבי האמנות והתיאטרון של סן פרנסיסקו נאלצים עכשיו גם הם לעלות על מטוס ולצאת מהעמק כשהם מעוניינים בחוויה אמיתית ומלאה של שיטוט בין גלריות ותיאטראות.

אבל זה היה כך עד שהגיעה האפליקציה "ארט פספורט" - שכשמה כן היא - מציעה למשתמש הסלולרי פספורט אמנותי שמאפשר קפיצה מהירה ממוזיאון למוזיאון ומגלריה לגלריה, וטעימה מהמוזיאונים והגלריות הטובים והידועים בעולם והתערוכות הקיימות שלהם. האפליקציה מבוססת על טכנולוגיית צפייה בווידיאו ב-360 מעלות, ומתיימרת לספק חוויה קרובה ככל האפשר לדבר האמיתי: ביקור בגלריה עצמה.

בפועל, ההבטחה יותר גדולה מהביצוע - לפחות בשלב הנוכחי. הגלריות שכן כלולות באפליקציה אכן ממומשקות היטב, אבל המבחר עדיין יחסית מוגבל - וקשה באמת להעריך חלק מיצירות האמנות המרשימות דרך המסך הקטן והמוגבל של הסלולרי. גם בעלי הגלריות והמוזיאונים עדיין לא לגמרי סומכים על הקונספט החדש ולא מאמינים שבטווח המיידי רוכשי אמנות יסתפקו בהצצה דרך האפליקציה לפני שיחליטו לרכוש ציור לביתם, למשל.

כתוצאה מכך, המבחר עדיין מוגבל וגם טכנולוגיית הצפייה טובה אך לא מדהימה. ובכל זאת - נדמה שעלו כאן על משהו. אם העולם עבר לקנות בגדים באינטרנט, ולצפות בסרטים דרך המחשב - למה צפייה באמנות צריכה להיות מסובכת יותר?

האפליקציה כן מחפה על החוסרים בתיאורים מאוד עשירים של הגלריות ומציעה באופן חכם גלריות שתואמות לטעם של המשתמש. מי שעדיין מעוניין בדבר האמיתי, יכול לקבל פרטים מלאים על שעות הביקור (הפיזי, לא הסלולרי) בגלריה, וכך בעצם לתכנן סיור מוזיאונים וגלריות כשיודעים מראש מה לתעדף והיכן לבקר.

חובבי האמנות שאיתם דיברנו וניסו את האפליקציה דווקא מתלהבים. גם אם האפליקציה האמנותית הזאת לא באמת מחליפה את החוויה של ביקור במוזיאון ובגלריה - היא חושפת רבים לאמנים, מוזיאונים ויצירות חדשות במדינות ואפילו יבשות אחרות, ומרחיבה את הטעם והחשיפה לאמנות מודרנית גלובלית. ד"ש לפיקאסו.

ArtPassport
 ArtPassport