ח"כ לוי-אבקסיס פנתה לסלינגר: "הורי על התנגדות להסדר חוב"

חברת הכנסת פנתה לממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, בבקשה שתורה לגופים המפוקחים להתנגד להסדר החוב באפריקה ישראל, המוצע ע"י לב לבייב ומוטי בן משה

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס שיגרה הבוקר (ג') מכתב לדורית סלינגר, הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, בדרישה שתורה לגופים תחת פיקוחה להתנגד להסדר החוב שמציע לב לבייב יחד עם מוטי בן משה עבור אפריקה ישראל. "השתמשי בסמכותך והורי לגופים שתחת אחריותך שלא לתמוך בהסדר שימחק את כספי החוסכים וקופות הגמל"

במכתב ציינה לוי-אבקסיס כי מדובר בפעם שנייה מזה פחות מ-7 שנים שהחברה בשליטתו של לבייב מגיעה לעברי פי פחת ולבייב מתעתד לסגור הסדר נוח ולחזור לפעילותו העסקית "ללא פגע". האבסורד, לטענתה של לוי-אבקסיס, הוא שלבייב טוען שאינו יכול לעמוד בהחזרי החוב למחזיקי האג"ח, בעוד הונו מאפשר לו לרכוש את הבעלות על החברה תוך השמטת חובות עצומים, של מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור - אותו ציבור שאת החסכונות וקופות הגמל שלו השקיע באגרות החוב של החברה.

"בחסות השערורייה של התספורת לפישמן הצליח לבייב לחמוק מתחת לרדאר ולזכות לשקט תעשייתי בעודו מציע הסדר שיפגע בפנסיות והחסכונות של הציבור ואף יוציא אותו מתביעות של אותם נפגעים. אסור לנו לאפשר לזה לקרות. נגמר העידן שהציבור, שעבורו הבנקים לא עושים שום הקלות על החובות הקטנים ביותר, משלם על הטעויות שעשו הטייקונים ועל ההתנהלות חסרת האחריות של הבנקים".