פרופ' נתן זוסמן עוזב את בנק ישראל - לטובת האקדמיה

מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל עוזב לאחר שש שנים - כדי להרצות באוניברסיטה העברית במשרה מלאה

פרופ' נתן זוסמן - מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל / צילום: תמר מצפי
פרופ' נתן זוסמן - מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל / צילום: תמר מצפי

פרופ' נתן זוסמן, מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל, עוזב את תפקידו לטובת עבודה במשרה מלאה באקדמיה. זוסמן הודיע לנגידת בנק ישראל קרנית פלוג כי יעזוב לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה שתתחיל באוקטובר, לאחר שש שנים בהן מילא את התפקיד בבנק ישראל.

פרופ' זוסמן מרצה כיום במשרה חלקית באוניברסיטה העברית, והוא רוצה לעבוד שם במשרה מלאה. 

פלוג הקימה ועדת איתור למינוי מנהל חדש לחטיבת המחקר במקומו של זוסמן, בראשות המשנה לנגידה ד"ר נדין בודו טרכטנברג. חברים נוספים בוועדה הם אנדרו אביר, מנהל חטיבת השווקים, פנינה קרן, מנהלת חטיבת משאבי אנוש ומנהל, ופרופ' רפי מלניק מהמרכז הבין תחומי בהרצליה, לשעבר חבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל.

בנוסף להיותו חבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, פרופ' זוסמן היה חבר במספר ועדות וצוותי עבודה בין משרדיים, ביניהם הוועדה להסדרי חוב, הוועדה להגברת התחרות בשירותים בנקאיים ופיננסים נפוצים, הוועדה למניעת ריכוזיות, הוועדה לקביעת גיל הפרישה לנשים, ועוד.

תחת ניהולו של זוסמן בוצע שינוי ארגוני במבנה חטיבת המחקר, במסגרתו הוקם האגף הפיננסי, והתבסס שיתוף הפעולה בין חטיבת המחקר לחטיבות הכלכליות האחרות בבנק ישראל. בנוסף קידם פרופ' זוסמן את קשרי העבודה של בנק ישראל עם חטיבות המחקר בבנקים מרכזיים אחרים בעולם והעמיקם.

פרופ' זוסמן: "אני מבקש להודות לפרופ' סטנלי פישר ולד"ר קרנית פלוג על ההזדמנות שניתנה לי לתרום לגיבוש המדיניות המוניטרית ולקדמה בתקופה ייחודית בעשייתה. אני מסיים את תפקידי בתחושה של שביעות רצון מן היכולת לתרום לעשייה הכלכלית במדינה, ממפגשיי עם עמיתים - אנשי מחקר ושותפיי בוועדות השונות - ומן הדגש שניתן לקידום מחקר איכותי בכלכלת ישראל. אני מוקיר את העשייה המשותפת עם המנהלים והחוקרים בחטיבת המחקר, עם מנהלי החטיבות הנוספות ועם הנהלת הבנק, ומודה על האמון שניתן בי הן במסגרת בנק ישראל והן מחוצה לו".

הנגידה פלוג: "אני מבקשת להודות לנתן על שנות שירותו בבנק ישראל. הידע הנרחב של נתן בתחומים נרחבים בכלכלה, התובנות המיוחדות שלו כהיסטוריון כלכלי, ראייתו המפוכחת, ולא פחות מכך - נועם הליכותיו, היו נכס לבנק ישראל, למחקר, לקבלת ההחלטות, ולאיכות הייעוץ הכלכלי לממשלה. אני מאחלת לנתן הצלחה, ומקווה שגם עם שובו לאקדמיה ימצא את הדרך להמשיך להעמיד את הידע שלו ואת ניסיונו הרב לטובת כלכלת ישראל והציבור".