ח"כ פורר למירי רגב: למה ההשקעה של לפמ ביוטיוב גדלה?

זאת למרות שעדיין לא הוסדר נושא הופעת הפרסומות ביוטיוב לצד תוכני טרור ■ לפני 3 חודשים פנה ח"כ עודד פורר לשרה מירי רגב כדי לוודא כי קמפיינים של ישראל לא יממנו בטעות תוכני שטנה, אך לדבריו, במאי ההשקעה של לפמ ביוטיוב גדלה ל-800 אלף שקל

 עודד פורר / צילום: אוריה תדמור
עודד פורר / צילום: אוריה תדמור

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ממשיך ללחוץ על שרת התרבות והספורט מירי רגב לפעול להפסקת ההעברה של תקציבי פרסום באמצעות לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) ליוטיוב, לאחר שלהבנתו עדיין לא הוסדר מנגנון שאמור להבטיח כי קמפיינים של מדינת ישראל לא יממנו בטעות תוכני טרור והסתה.

ל"גלובס" נודע כי לאחרונה פורר פנה לרגב שוב בדרישה להפסיק את הפניית תקציבי הפרסום ליוטיוב עד להסדרת מנגנון שיבטיח שתקציבים אלה לא יממנו טרור והסתה. לטענתו, למרות הזמן שחלף וההבטחות שניתנו, תקציבי הפרסום של לפ"מ המופנים ליוטיוב רק גדלו בתקופה האחרונה, מבלי שהוסדר מנגנון שיגן על הסביבה שבה הם מפורסמים. 

כזכור, לפני כ-3 חודשים הוצפה התקשורת הבינלאומית בנתונים על כך שמפרסמים גדולים מממנים שלא ביודעין תוכני טרור ושטנה באמצעות פרסום ביוטיוב. בעולם הגיבו על כך בתוקף, וחלק מהמפרסמים החלו להוריד מסעות פרסום גדולים ולדרוש מגוגל לפעול להסדרת הנושא. לאחר שהתברר כי גם קמפיינים של מפרסמים ישראלים מופיעים על גבי תכנים בעייתיים וגם קמפיינים של לפ"מ, התנהל בנושא דיון בכנסת. 

ח"כ פורר פנה באותה עת לרגב ודרש ממנה לפעול כדי לוודא כי פרסום במימון הממשלה לא ייעשה על תכנים מסוג זה. גם השרה וגם לפ"מ הבטיחו כי יערכו פגישות עם ראשי גוגל בישראל כדי לייצר מנגנון שימנע פרסום כזה. "אינני מתכוונת להניח לנושא עד שיוסדר", הבטיחה אז רגב.

עתה שב פורר לטפל בנושא ומתריע כי לא רק שלא נקבעה מערכת הסדרה, אלא שהיקפי הפרסום של לפ"מ ביוטיוב אפילו גדלו. 

"למרות התשובה המהירה שקיבלתי על כך שהנושא בטיפול", כותב פורר, "נדמה שהמצב איננו כך. מנתונים שקיבלתי מתברר כי ההשקעה הכספית של לפמ ביוטיוב האמירה בחודשים האחרונים והגיעה במאי האחרון ל-800 אלף שקל, זאת מבלי שהובטח או שנבנה מנגנון שימנע זליגת תקציבים לארגונים עוינים", והוסיף: "אבקשך לפעול על-מנת להפסיק את ההתקשרות של משרדי ממשלה עם הגופים המדוברים עד קבלת תשובות לגבי היעד הסופי של תשלומי הפרסום". 

לפ"מ עברה בשנים האחרונות שינוי משמעותי בתמהיל הפרסום שלה, והיא נחשבת כיום לאחד המפרסמים הפעילים בתחום הדיגיטל, ויש לה שיתוף-פעולה רחב גם עם גוגל וגם עם פייסבוק.